זה לא סוד שמור שדנים הוא ההמצאה הכי גאונית של האדם. בשנים האחרונות עובר הבד המסורתי תהליך שדרוג והמצאה מחדש כבד יוקרתי, וההוכחה הניצחת היא אינפלציה של שפע מדהים של פריטי דנים על המסלולים. אבל הדרך שעשה בד הג'ינס מסתם עוד אריג כותנה פרקטי ועד למסלולי אופנת העילית היתה ארוכה ומחוספסת...

 

התפנית בעלילה מגיעה אי שם בסוף שנות השבעים. קוד לבוש כללי משוחרר יותר, יחד עם גזרות ושיטות חדשות לעיבוד בד אפשרו את פריטי הדנים הראשונים על מסלולי התצוגה בשבוע האופנה בניו יורק. נראה היה שעולם האופנה משחרר סוף סוף מן העקשנות והשמרנות, ומאמץ אליו באהבה גדולה את הבד האותנטי הזה, על כל הגולמיות שבו. מאז, נראה שהעניין של מעצבים בבד הדנים רק הולך וגדל, ואיתו הרצון לעדכן את לוק הדנים הקלאסי דרך קולקציות אינדיבידואליות, טעם אישי ודרכים חדשות לעיבוד הבד. 

 

הדים של המהפך הזה בתדמית של הדנים החבוט הפגו מהר מאוד לחלק בלתי נפרד מאופנת הרחוב, והדנים הפך לסנסציה הכי סקסית של אופנת רחוב גלובלית. מוזות אופנה למיניהן, חלוצות של לוק הדנים מסביב לעולם, דאגו להפוך אותו מלא כל כך מעניין להכי קולי שיש מעונה אחת לבאה אחריה. 

 

אבל טרנד לא יכול להפוך לסוחף בלי להפוך לטוב יותר בכל פעם, ולמרות שאולי יהיה קשה לדמיין, בקיץ הקרוב קורה הבלתי יאומן: הדנים הוא לא רק טרנדי יותר מאי פעם, אלא הוא גם נמצא בכל מקום בקולקציות ההוט קוטור הכי שוות, וזה מרגש כמו לקרוא שוב את הסיפור על הברווזון המכוער. אם בעבר הוא התקיים בעיקר בזכות עלות ייצור נמוכה ועמידות גדולה, הקיץ הקרוב הדנים פוזל לכיוון שיק ערב, לא בדיוק מחויט אבל בהחלט לבוש.

 

יותר ויותר מעצבים מייצרים עיבודי דנים אישיים שלהם למראות שבאופן מסורתי הם מאוד לא דנים. התוצאה הסופית היא מלוטשת, מתוחכמת וקולית כמו קולית שמעבירה צמרמורת נעימה. 

 

כדי לקבל מושג לגבי מה שהטרנד הזה מעודד באביב/קיץ 2014, דמיינו אינסוף וריאציות דקורטיביות על גבי מכנסי הדנים המסורתיים שלכם. הוסיפו להם הדפסים נועזים בדוגמאות עור תנין, נחש פיתון ואפילו ארט דקו(!), עבודת תחרה מוקדפת, כמעט פדנטית, ושפע של פרטים וחייטות מלוטשים. למרות ההפרזה, אם תרצו, בפרטים, והתחושה הכללית של מראה אקסטרווגנטי, הגישה הכללית עדיין שואפת ללוק הלא מתאמץ כמו שאנחנו אוהבים. 

 

סטיילינג סביב פריטי דנים שנגזרים כמו אופנה עילית ומשדרים את אותה היוקרה רוצה להיות נקי ומינימילי. כמו תמיד, אם החלק התחתון עשיר באינפורמציה, כוונו לחלק עליון חלק בגזרה נקיה. 

 

דני(ם) עולה כיתה

 

ג'ינס כחול וטי שרט לבנה יהיו לנצח נצחים המדים של הילדים המגניבים ואותו ההגיון בדיוק עובד גם כשהחלק העליון הוא ג'קט ג'ינס. צוותו אותו למכנסיים בגוון חאקי וחולצה לבנה, במראה המרוט או דווקא זה המלוטש, תלוי לאן אתם מכוונים את המראה הכללי שלכם. ללוק מחוספס יותר, שלבו אביזרים מטאליים עדינים כמו חגורת ניטים או קלאץ' עם רצועה מתכתית. 

 

למראה ערב, כן כן לגמרי לכו על דנים אבל הקפידו על גזרה מתוחכמת ועל שאר הבדים שמרכיבים את ההופעה שלכם. בדי משי או סאטן למשל בשילוב של דנים מיד יקפיצו את ההופעה שלכם מיומיומית ופשוטה למהודרת יותר. שחקו עם אביזרים כמו משקפי שמש גדולים, כובעים או שרשראות מאסיביות למראה בוהמייני יותר.