"תראי!!" לחש מאחוריי בהתרגשות ישראל פיין, "רואים לה את כל החזיה!!" הוא צדק. דליה רימר הופיעה באותו בוקר בחולצת שיפון מכופתרת לבנה, דקה ואוורירית, ומדד הטסטוסטרון בכיתה שלה הרקיע שחקים. דליה לא הייתה אושיית סטייל מי יודע מה אבל עיקרון אחד פשוט היא הבינה : הכוח שלה על התלמידים שלה לא היה טמון רק בסיכום ועידת ואנזה. היא ידעה שהחלק הזה בגוף שלה אסתטי ומושך, והיא הייתה חכמה מספיק בכדי ללבוש את זה ככה שיישאר גם מקום לדמיון. אז בעצם, תוך כדי פלישת גרמניה לפולין, דליה לימדה אותנו שהשאלה האמיתית היא לא האם ללבוש שקוף, אלא איך לעשות את זה.

 

שינוי מרענן שהתרחש בשנתיים-שלוש האחרונות בגזרה השקופה, הוא מעבר של פריטים שקופים מהמועדון האקסקלוסיבי של ההוט קוטור, אל הקז'ואל שבאופנת הרחוב. מהצהרה עונתית או גחמה של מעצבים השמורה לתצוגות מסלולים בלבד, הפך הלוק השקוף לטרנד מעודכן. יש כאן קאץ' קטן, כי פריטים שקופים הם חושפניים ואפילו חושניים מטבעם. מה שיכול להיות עדכני יכול באותה מידה להוות גורם מרתיע עבור נשים רבות, אבל אם לחזור לשאלת המפתח, הכל טמון ב"איך". אז בהנחה שבא לכן לחקור בכיוון ואתן לא מרגישות שבגדים שקופים מסמלים את שחיתות הדור, בואו נדבר קצת על איך לעשות את זה בטוב טעם. 

 

מספר פריטים ירגישו מאוד מוכרים. כולנו היינו בחולצה החצי שקופה או בחצאית חושפת סילואטה, שאגב הייתה מאוד הקטע באופנת יומיום של קיץ 2012 אבל בקיץ 2014 הקרוב מסתמנת יותר כמראה לערב. מצד שני, מה שהרגיש רענן לפני שני קיצים ממשיך ללוות אותנו והוא מראה השכבות השקופות. החידוש, כמו תמיד, יהיה בסטייל הפרטי של כל אחת מכן. בין אם אתן נשים של גראנג' או דווקא של לוק זוהר יותר או מהוקצע, פריט שקוף אחד או יותר יכולים בכיף לאוורר את הלוק שלכן, תרתי משמע, ולעדכן את ההופעה שלכן. תוספת תחכום ועניין לסגנון הפרטי שלכן היא באמת עניין של הרגשה אבל אני אומרת, תנו סיכוי קטן לשינוי בתפיסה כי תמיד מגניב להתעדכן כבני אדם. ומן הסתם ההופעה שלכן תושפע בעקבות. חוץ מזה, אם לא תנסו לא תדעו.  

 

ובחזרה לעיקרון דליה. אתן רוצות לחשוף את החלקים היפים ביותר בגוף שלכן. כתפיים חשופות תחת בד שקוף או חצי שקוף מייצרות הרבה יותר עניין מגופיית ספגטי וחצאית מיני קצרצרה, כי החשיפה היא מאוד מודעת ומרומזת. תחשבו טיזינג. כמעט…. אבל לא. הצבעים כמובן תלויים בגוון העור ובטעם האישי שלכן, אבל מאחר ושקוף מתחבר כל כך טוב למראה רך ואוורירי, הייתי הולכת על בהירים, פסטליים ולבן. ה-טרנד השקוף לקיץ הקרוב הוא פשוט ללכת על זה בכל האומץ ולשלב כמה פריטים שקופים, ובשכבות. ההופעה הכוללת תהיה משהו שבין קוקטי למלאכי עם נגיעות אלגנט, ולא, לא צריך להיות דוגמניות של ויקטוריה'ס סיקרט בשביל זה. מה שכן צריך הוא מודעות, ויכולת לזהות את מה שיפה בכן ולא להחביא אותו כמו בנות ישראל טובות וצנועות. 

 

שקוף שזה טוב

 

מותג שאני מחבבת במיוחד הוא מאדמואזל הפריזאי, שדוגל במראה שזוף, בריא, טבעי וזורם, ומפנק אותנו עונה אחר עונה בקולקציות נשיות. השקיפות היא מוטיב חוזר בקולקציות האחרונות, כמו גם מראה של שכבות רקומות בגוונים בהירים. הרבה מן הפריטים הן שמלות מקסי שקופות למחצה, רקומות ובעלות גב פתוח או מחשוף קדמי עמוק. הן רחבות יותר ונשפכות סביב הגוף כך שקווי המתאר של הגוף הופכים להיות חלק מהשמלה. זו בעצם מהות הטרנד הזה, יותר מכל דבר אחר. בקיצור, בנות יקרות, אם אתן מרגישות אקספרימנטליות ולא חוששות שיראו לכן את החזיה, אני (ודליה) מאחוריכן. 

 

מילה קטנה לגברים שביניכם :

גם אתם יכולים! זה אולי יהיה קצת ג'ורג' מייקל מדי לטעמכם, אבל אם לחזור לשאלת המפתח, הכל טמון ב"איך". נכון שהטרנד הזה מזוהה הרבה יותר עם נשים, ומסיבות טובות, אבל יהיה מעניין לראות אתכם מאמצים אותו ונותנים את האינטרפטציה האישית שלכם.