ז'קט העור השחור היה, מאז ומתמיד, המדים של הילדים הרעים. והרי עובדה ידועה היא שילדות טובות אוהבות ילדים רעים, ולהיפך, פשוט כי ככה אנחנו, מחפשים איזון. ממועדון מלאכי הגיהינום, דרך הפאנק רוק של שנות השבעים, בארים של הקהילה הגאה וחיות רוקנרול למיניהן, כולם אימצו את מראה הג'קט השחור והפכו אותו לשלהן. הוא יומיומי ואפילו מרופט משהו, יש בו אלמנט מסתורי עד אפל, הוא משדר פראות חבויה שעוד רגע מתפרצת החוצה ושוטפת את כל מה שסביבה. והריצ'רצ'ים הכסופים, הריצ'רצ'ים… מזכירים לנו שהכי קרוב שהיינו למרתף חשוך עם וילונות קטיפה אדומים באמסטרדם, היה במאדאם טוסו בלונדון (לא שסבלנו או משהו).

 

כולם כולם כולם יצאו לסיבוב על נפלאות הג'קט השחור ונתנו דרור לדמיון כשעיצבו את הורסיה שלהם לפריט האלמותי הזה. מז'אן פול גוטייה התיאטרלי חובב המחוכים והתחפושות, דרך פראדה האיטלקיה שמהדהדת סטייל מהפנט למרחקים או מותג ההמשך הנפלא שלה מיו-מיו, ועד לרשתות הכי פופולריות דוגמת זארה הספרדית או נורדסטרום האמריקאית. הג'קט השחור אמר משהו לכולם, ולכולם היה משהו להגיד עליו, וככה כמו פרפטום מובילה משובח, הג'קט השחור מזין את תעשיית האופנה, והיא מצידה ממציאה אותו בכל פעם מחדש. לטובת מי מאיתנו שלא מעוניינים למשכן את נשמתם תמורת ג'קט עור שגם ככה נושא באשמת ייסוריו של בעל חיים כזה או אחר, אנחנו לגמרי בעד ואפילו ממליצים בחום על עור מלאכותי. הוא גם לא מזיק לסביבה וגם בעל פיניש של עור אמיתי, ואלא אם כן אתם נמר רעב, סיכוי נמוך שיפריע לכם ההבדל.

 

האקלים אצלנו ובמיוחד בחודשים שלפני קיץ קופח מושלמים עבור הפריט הזה. הוא טוב ליומיום מעל טי שרט קטנה מבד כותנה נעים. השילוב עם חולצה מכופתרת קצת צורם לנו בגלל קונטרסט חד מדי ולכן היינו ממליצים על סריג או הודי דק בין לבין, כדי לייצר מעבר חלק יותר בין החספוס של הג'קט לבין המראה המחויט של החולצה. מקרה חריג אחד הוא חולצת המשבצות הסקוטיות שאומנם נחרשה עד אין קץ אבל עדיין שומרת על מעמדה כאייקון.

 

ויהי עור

 

אם אתם מזדהים עם המראה הזה, לכו על זה באומץ, ואפילו עם חגורת ניטים להשלמת הלוק. אנחנו באופן אישי מעריצים את המראה הזרוק המטופח, זאת אומרת כזה שמשלב אביזרים נקיים ובאיכות לא מתפשרת עם בגדים שהטוויסט שלהם הוא קרוע ומשופשף. זה מסוג הפריטים שמתקשר כל כך טוב להרבה קבוצות שוליים, פרועות יותר או פחות, ובדיוק בגלל הסיבה הזו, יש בו הרבה אמירה במינימום מאמץ. הוא משלים את רעיון ה"זרקתי על עצמי משהו ויצאתי מהבית" ומתחבר לא פחות למראה מהודק ומלוטש יותר. הקטע שלו הוא שהוא מתפקד על תקן עטיפת המתנה הסודית הכי שווה והכי מסקרנת שיש, ולכן אתם, סודות מופלאים שכמותכם, מצאו לכם גזרה שמחמיאה לסילואטה שלכם, חופפת יפה את קו המותן ויושבת מדוייק באיזור הכתפיים ובאיזור חשבון הבנק, וצאו לגלות את הצד הפרוע שבכם.