כמו פטריות אחרי הגשם, פרצו אל חיינו שפמים מוקפדים ומסוגננים, מעטרים פרצופים ממושקפים. גם אתם שמתם לב שפתאום הם היו בכל מקום? הבחור מחנות הספרים, וזה מהקפה, ההוא שרואים כל בוקר בדרך לאוטובוס, וזה שתמיד יושב בפלאפל. המשקיענים שביניהם התאבזרו בעניבות פרפר קטנטנות ומפתיעות, ובתיקי יד מעור. המכנסיים שלהם היו צמודים וקצרים קצת יותר מהרגיל, גם כי זה מגניב וגם כי הגרביים שלהם היו מגניבים עוד יותר. בגזרה הנשית נרשמו מראות מעניינים לא פחות. חלקם שאבו השראה מעולם המחול, ומה בכלל יכול להיות חינני יותר מזה. פריטים שנויים במחלוקת נראו בכל פינה. חצאיות קורדרוי בגזרה גבוהה ובאורך הברך, גופיות בטן פרחוניות, טייטצים מפוספסים, מנוקדים, מוזהבים וכסופים, חולצות רחבות ומחוררות… אתם מתחילים להבין את הרעיון, נכון? זה היה ממש כאילו האייטיז חזרו, אלא שהפעם זה היה מגניב. ולמרות שלפעמים התקבל מראה של בלרינה תמהונית שברחה מהקרקס, אנחנו נשמנו לרווחה ורשמנו לפנינו שתי נקודות. אחת בשביל האומץ והשניה בשביל היצירתיות.

  

אולי לא תאמינו, אבל מה שהוביל לכל התחייה הזאת התרחש הרבה לפני ששנות השמונים היו העשור האופנתי המזעזע ביותר בהיסטוריה.

שנות הארבעים היו שנים של רוח חדשה. המלחמה סוף סוף נגמרה, והחיים חזרו למסלול. מוזיקה, אומנות, אופנה ובכלל, הפרטים היומיומיים שעושים את החיים חזרו למרכז הבמה. כל מה שהיה מתוחכם מספיק כדי לעורר עניין, היה "הִיפּ" (או "מעודכן" בתרגום חופשי). ברור שהיו מי שנשארו נאמנים למוכר והשגרתי. אבל הם היו בנאליים ומשעממים. הם גם עבדו בעבודות משרד משמימות ולבשו בדיוק את מה שמכרו להם. לעומתם היו את אלו (להלן: היפסטרים) שלא רצו ללכת עם הזרם. הם רצו שונה ומעודכן ובחרו בדרך אלטרנטיבית שהתבטאה, איך לא, במראה החיצוני. הם הלכו על הוינטג'י והמשומש וזרקו אותו אל תוך הקונטקסט הפרטי שלהם. הפרטים הקטנים שעושים הופעה למדוייקת ואותנטית, שוב קיבלו מקום של כבוד. אמריקן אפרל האמריקאית אהבה את הקונספט, וכמה עשורים טובים קדימה יצאה בקולקצייה רעננה וצבעונית של פריטי יומיום פשוטים ונקיים, אבל עם קטע. ממותג מנומנם, פתאום צמח בית חם להיפסטר העכשווי.

 

מרגישים שהסטייל הזה תפור עליכם? רוצים גם? הנה איך וכמה:

קודם כל, חובה עליכם לראות פרק או שניים של דגראסי. כל הטיפים למתחילים ולאמיצים נמצאים שם.

החלק של האומץ טמון בעובדה שהמראה ההיפסטרי במהותו משדר מסר. הוא רוצה להגיד "אני אחר, אני שונה, אני יצירתי בדרך שלי" ולמרות שיש רבים שיגידו שהמסר פלצני וממוחזר, אנחנו דווקא מעריכים את הכנות. חשוב לנו לציין שהיפסטר הוא גם עניין של אופי ולכן קשה לזייף. לטוב ולרע, פייק איט טיל יו מייק איט לא יעבוד במקרה הזה.

דבר שני, הכינו את הארנקים. הייתם חושבים שוינטג' זה זול אבל זהירות, מלכודת, מדובר פה בלוק שהולך לעלות לכם. החדשות הטובות הן שהוא די פשוט בסך הכל, ועם קצת דמיון ויצירתיות יש מצב לייצר שילובים מתוחכמים אך לא מתיימרים.

שלישית, פשפשו בארון של ההורים. מצאתם חולצת פלנל משובצת ישנה? או מכנסיים בגזרה גבוהה? אוברול פרחוני? מכנסי ברך מהמכבסה בקיבוץ של דוד מאיר? סריג רחב במיוחד בסגול מעוור? חולצה מכופתרת בתכלת או ורוד בהיר? מעולה. שימו את האוצרות הללו בצד, התחלה משובחת.

 

היפסטריה

 

טיפ אחרון. חקרנו ומצאנו שמראה היסטרי הוא ממש לא היפסטרי. זאת אומרת שהמראה הוא פשוט. לא מינימליסטי או גיאומטריים וחד, אבל פשוט. טקסטורות קלות לעיכול כמו קורדרוי או תחרה יהיו האלמנט הפראי ביותר למעוניינים ולמעוניינות בלוק כזה. שילובי צבעים סולידיים יעשו בשבילכם חלק גדול מהעבודה. לכו על כחולים כהים, כתומים כהים, בורדו או ירוק בקבוק. כן כן יש משהו מאוד מחובר לקרקע בפריטי הבסיס. הטוויסט מגיע עם האקססוריז. אז תרשו לעצמכם להשתגע בגזרה הזו. בנות יקרות, פנקו את עצמכן בגרביוני תחרה לבנים וסקסיים שיזריקו קצת חיים במראה הרציני או תיק צד קטן עם שיק. בנים, עניבת פפיון קטנה ומתוחכמת אבל לא מתחכמת תשדרג את ההופעה שלכם בדיוק למקום הזה. טאץ' קטן וחמוד אם אתם לא אנשים של שפם. וכמובן, הכי מעבירים את המסר והכי משדרגים, משקפי היפסטרים משובחים... שווים אלף מילים.