את ניקול הכרתי במסיבה דרך חברה, כשנודע לה שאני עוסקת באופנה היא הראתה לי את דף הפייסבוק של מותג הלקים שלה. הופתעתי לגלות שהבחורה בת ה-21 מכינה לקים בעבודת יד והפכה את כישרונה לעסק שלאט לאט פורח. מותג הלקים "גליטר באני" של ניקול הוקם בתחילה במיוחד לצרכניות הישראליות ותוך פחות משנה התפתח למותג בינלאומי. ניקול מנהלת את העסק שלה לבדה, עם הרבה אהבה ללקים, נצנצים, יוזמה, וכישרון.

 

כיצד קיבלת את הרעיון להכין לקים בעצמך?

"הייתי קונה הרבה לקים בארץ אך לא מצאתי שום לק מיוחד שאהבתי, עד שנמאס לי מזה והחלטתי לעשות משהו בנושא. במקביל גם הייתי מעורבת בקהילת הלקים הבינלאומית בפייסבוק וראיתי שיש בחורות אמריקאיות שמכינות לק בעצמן, וכך בא לי הרעיון שגם אני יכולה לנסות להכין לקים בעצמי. הכוונה מההתחלה הייתה למכור ולפתוח מזה עסק כי רציתי שגם ישראליות יוכלו לקנות לקים מיוחדים."

 

איך למדת להכין לקים?

"בזמנו כשהתחלתי לחשוב על זה עוד לא היו סרטונים ביוטיוב שמסבירים איך להכין לקים, או בכלל חומר בעניין. למדתי את עצמי לבד, בעזרת ניסוי וטעיה."

 

איך עושים את המעבר מרעיון ליישום של פתיחת עסק?

"פשוט לוקחים סיכון, אני מאמינה בביטוי 'רק המעז מנצח'. פשוט צריך להיות אמיץ, להאמין בעצמך ובמוצר שלך. בזמנו כאשר רק התחלתי לחשוב על לפתוח את העסק הייתי בת 19 בשירות לאומי. כרגע העסק פתוח כבר 10 חודשים אבל הרעיון התגבש שנה לפני והעסק נפתח רשמית. בעיקרון אם רציניים לגבי רעיון מסויים צריך פשוט להתחיל ולעשות. אני התחלתי בלקנות חומרים דרך האינטרנט, וברגע שעושים את הצעד הראשון, אם יש מספיק מוטיבציה זה פשוט קורה"

 

מהיכן את מקבלת את ההשראה לקולקציות הלקים שלך?

"ההשראה בדרך כלל מגיעה מהחומרים עצמם. אני מחזיקה אותם ביד, נוגעת בהם, מרעבבת אותם אחד עם השני ומסתכלת איך זה נראה. בסופו של דבר הליין נוצר אחרי הרבה מחשבה וניסיונות."

 

השאלה שכולנו מתות לדעת, איך בעצם מכינים לק בבית? מהו התהליך?

"התהליך עצמו הוא לא מסובך אבל זה לוקח זמן וזה מצריך המון הכנה. החומרים הדרושים הם פיגמנטים, נצנצים, נוזלי צבע, מדלל לק, חומר בסיס וכמובן מכלים ומבחנות. הפיגמנטים הם אבקה שמכילה צבע וזהו בעצם הצבע של הלק עצמו. מערבבים את הנצנצים והפיגמנטים עם חומרי הבסיס בכוס מדידה של מעבדה עם מקלות זכוכית ואז שופכים את הלק המוכן לתוך הבקבוקים בעזרת משפך הזכוכיות, וזהו הלק מוכן. ההכנה כולה נמשכת כשעה - שעה וחצי, לגוון אחד. הגוונים שיש להם צבע בסיס יותר מסובכים כי צריך לוודאות שהכל יוצא מושלם וזה מצריך המון בדיקות."

 

איך חשבת על השם "גליטר באני"?

אני בעצמי טבעונית ואני לא משתמשת במוצרים שנוסו על בעלי חיים אז היה חשוב לי שמותג שלי יהיה נקי מהתעללות ורציתי להעביר את זה בשם של המותג, מפה השם 'באני', הארנב הוא הסמל הבינלאומי של זה. בהתחלה רציתי ליצור קונוטציה לארנב משוחרר ומאושר שרץ בשדות ואוכל פרחים אבל 'פרי באני' לא נשמע כל כך טוב, ועם האהבה שלי לנצנצים הגיע הרעיון לקרוא לעסק 'גליטר באני'."

 

ספרי לי קצת על האהבה שלך לנצנצים.

"אני חושבת שכדי שמניקור יהיה מיוחד הוא חייב שיהיה לו נצנצים. נצנצים הם חלק גדול מהחיים שלי, הם מפוזרים בכל הבית שלי, אני נשבעת, אי אפשר לשלוט בהם."

 

גליטר באני - הלקים של ניקול רוזן

 

איך נצנצים משתלבים בטעם שלך באופנה?

"האמת שאני בעיקר אוהבת לשים נצנצים בלקים ופחות ללבוש בגדים נוצצים. הטעם שלי באופנה הוא לאמץ טרנד עד הסוף. למשל השנה אימצתי את חצאית הסקייטר וחולצות בטן."

 

למה החלטת להיהפך לטבעונית?

"אני טבעונית כבר שנה, אך לקח לי גם שנה להגיע לשם, הייתי צמחונית. כרגע אני מאמינה בזה בכל ליבי ויודעת שאשאר טבעונית לנצח. הסיבה העיקרית להיותי טבעונית היא האידיאולוגיה. בתעשיית הבשר חלב ביצים ודגים מתעללים בחיות, זה מפתיע ושובר לב. בהתחלה זה היה קשה במיוחד בשבילי כי אני מאוד אוהבת אוכל, אבל מתרגלים ועכשיו כשאני כבר שם זאת הרגשה נעימה לדעת שאני לא גורמת נזק לאף אחד. אני אוכלת לרוב יוגורטים טבעוניים, אני לא מתה על תחליפים אני יותר אוהבת להכין פסטות ומנות עם קטניות ותבשילים. המותג לקים שלי בעצם מסמל טבעוניות, ללא ניסוים בבעלי חיים."

 

כיצד התחילה האובססיה שלך לתחום האיפור?

"האובססיה שלי ללקים התפתחה לאובססיה לתחום הביוטי כולו. התחיל מכך שכל היום רציתי לקנות לקים וגם קניתי הרבה באינטרנט. וכשהתחלתי להכין לקים בעצמי הפסקתי לקנות אותם, יצא שהלקים היחידים שהייתי קונה היו קרמים רגילים של צ'יק. אז אני מניחה שהייתי צריכה לפתח אובססיה למשהו אחר, התחלתי לראות סרטונים ביוטיוב ומדריכים לאיפור עיניים ולימדתי את עצמי להשתמש בצלליות. כך גם פיתחתי אובססיה לשפתונים מכל הסוגים, אני במיוחד אוהבת את המותג האמריקאי ליים קריים. אני גם פעילה בקבוצות ביוטי בפייסבוק ובפורומים."

 

אילו טיפים את נותנת למניקור מנצח?

  1. אני מאמינה גדולה בלק בסיס. אם משתמשים בו זה מחזק את הציפורן מתחת למניקור ומונע מהצבע של הלק לההיפך לגוון שונה.
  2. שכבת טופ קוט היא חשובה ביותר. זה עוזר ללק להחזיק מעמד והכי חשוב, אם את שמה לק עם נצנצים את חייבת טופ קוט מעל. זה מאחד את המראה, מונע גבישים ותלת ממדיות, ויוצר מראה גלוסי, אחיד, ונעים למגע.
  3. חשוב מאוד לטפל בעור מסיס לציפורן. לא חייב ללכת למניקוריסטית, אפשר גם ללמוד לעשות את זה בבית דרך הדרכות ביוטיוב.
  4. צריך ללמוד בדיוק איך למרוח את הלק על הציפורן באופן נכון.
  5. נצנצים, נצנצים, ועוד נצנצים- זה מושך אקסטרה תשומת לב לציפורניים, ומבטיחה שכולם ישאלו אותך מאיפה הלק.

 

יש תוכניות לעתיד?

"אני שואפת להמשיך הלאה באהבה שלי לביוטי ולפתוח עסקים גדולים יותר בעתיד."