כולנו היינו שם. היא נכנסת לכיתה ומתקיפה את הלוח בטוש תמים, ממלאת אותו בכל מיני אותיות ונוסחאות, איזונים ומילים מוזרות כמו פאזה אלפא ומוליכות חשמלית. מראות קשים. אם הבנתם, אתם יוצאים בחיוך של ניצחון. ואם לא, אתם בורחים בסתר לתא השירותים הקרוב ומייבבים חלושות, כאילו שאלוהי הכימיה ישמע אתכם ויפגין קצת חמלה. 

 

ככה וככה שנים מאוחר יותר, כשהטעם האופנתי שלכם כבר מגובש הרבה יותר, והבגרות בכימיה חלפה כלא היתה, אתם רוכשים שעון יד מצופה פליז בשוק פשפשים צבעוני בברלין. פליז…? אתם ממלמלים לעצמכם. סגסוגת משהו…?

 

כן! בעל הדוכן שמח שמצא אוזן קשבת, ומסביר לכם שלפני שנפלה החומה, מתכות יקרות לא היו בנמצא, אבל פליז היה בשפע, וגם פשוט יחסית לייצר. אתם לא בדיוק בטוחים על מה הוא מדבר אבל פתאום מראות מהלוח המקושקש חוזרים אליכם ומשהו כן עושה הגיון. זה לא באמת חשוב, אתם בכל מקרה מבסוטים על השעון החדש שלכם, ובעל הדוכן מבריק אותו בליטוף מטלית קל. יש לי גם גולדפילד! הוא עוד מספיק להגיד לפני שאתם הולכים משם. מסגרת הפליז מנצנצת אליכם, שמחה שאתם הבעלים החדשים שלה, ואתם קצת אוהבים כימיה פתאום.

 

הטרנד המטאלי הוא מן חיה על זמנית. בעונה הקרובה מסתמן שהוא חוזר בבגווני כסף ונחושת, ובשלל אביזרים יפהפה. דרך מעולה לשדרג את הלוק שלכם היא תמיד באמצעות אביזר או שניים שיתכתבו זה עם זה, ועם הסטייל הכללי שלכם. זה אומר שעגילי גולדפילד, למשל, יתקבלו מושלם עם שרשרת פליז מצופה זהב בגוון דומה. חוץ מהקווים העדינים שמאפשרות המתכות הללו, היתרון הכי גדול יהיה מחירו הנמוך של סט כזה לעומת סט זהה עשוי זהב טהור.

 

גולדפילד ופליז באו לעולם הזה כדי להגן על הסטאטוס הכלכלי שלכם. חוץ מזה, הם מצויינים עבור אוזניים וצווארים עדינים. ברוב המקרים הם יתאימו לבעלי עור רגיש במיוחד. עמידותם בפני שחיקה או פגיעה גבוהה מאוד גם בהשוואה למתכות טהורות.

 

אבל גם להם יש רגשות.

כדי לשמור על תכשיטי פליז, ובמיוחד תכשיטי גולדפילד, תחסכו מהם את הטבילה בים או בבריכה. המים, הכלור והמלח, כמו שלמדנו בשיעורי כימיה, לא עושים להם טוב. כנ"ל לגבי בושם וקרמים למיניהם. העור שלנו אולי אוהב אותם אבל גולדפילד קצת פחות. הקפידו לענוד את התכשיט שלכם רק אחרי שלב הבושם. אחסנו אותו בתוך קופסת תכשיטים, מגירה סגורה או תיק קטן, והשתדלו לא להשאיר אותו בחדר האמבטיה, כדי שלא יתחמצן.

 

עם זאת, תכשיטי גולדפילד מצופים בשכבת זהב חיצונית עבה ולכן עמידים הרבה יותר מאשר תכשיטים בציפוי זהב, בהם שכבת הציפוי דקיקה ומתקלפת בקלות. כל עוד תלטפו אותם במטלית עדינה כדי להבריק אותם, הם יישמרו לשנים ארוכות.

 

פליז פליז

 

אז כן. פליז היא המתכת המרכזית בתכשיטי גולדפילד. היא אכן סגסוגת, והיא מורכבת מהיסודות נחושת ואבץ. כשלעצמו זה לא באמת מעניין, אבל הקסם הוא שאחוזים גבוהים יותר של אבץ בתרכובת יפיקו מתכת בגוון אדמדם, ואילו יותר נחושת ייקחו את התכשיט שלכם לכיוון הזהוב. העונה הקרובה עשירה מאוד בגוונים האלה גם במחלקת הנעליים וגם במחלקת האיפור, ככה שעגילים או שרשרת בגווני שקיעה קיצית נעימה יהיו בחירה מעולה למראה יומיומי. תכשיטי גולדפילד מעוטרים באבנים יתאימו יותר לאירועי הערב והלילה....

 

גולדפילד הוא אותו פליז בדיוק, מצופה בשכבת זהב. חוץ מהמשקל הקל יחסית של תכשיט פליז וגולדפילד, המחיר שלהם יפה לכל כיס. המראה המתקבל הוא וינטג'י עם נגיעות רומנטיות. בהקשר הזה אי אפשר שלא להזכיר את מיכל נגרין, שאימצה את הפליז והגולדפילד והפכה אותם לבסיס היצירה שלה.

 

לגברים שביניכם, אנחנו מאוד אוהבות לראות אתכם מתוכשטים, במידה. טבעת, צמידים או שרשרת לולאות מינימליסטית גם יגידו משהו על העולם הפנימי שלכם וגם ינצנצו אלינו.

תתחדשו!