זה היה תיק יד בגוון ירוק בקבוק, בגזרה מאוד נשית ובגודל המושלם. הרצועות שלו היו ארוכות מספיק כדי לתלות אותו על הכתף, ובחזית הקדמית שלו נתפרו כיווצים קטנים ששיוו לו מראה מאוד קוקטי. אם כל זה לא היה כובש מספיק, הצד הפנימי שלו היה מצופה בד נעים כל כך בגוון דומה, ממנו נתפר כיס מדוייק שיתאים בדיוק לדבר הזה שרוצים לשמור מוגן אבל עדיין בהישג יד. מיותר לציין, זו הייתה אהבה ממבט ראשון ובגלל שגם השחור היה יפהפה, שניהם חזרו איתי מהחנות הביתה.  

 

ציפיות שמתבדות הן בדרך כלל לא כיף גדול, אבל במקרה הזה, הציפייה לפגוש חומר זול ומעצבן למגע נעלמה ופינתה מקום להפתעה נעימה: עור אקולוגי הסתבר כחומר איכותי, גמיש ורך! התיק האגדי ההוא נחרש בצורה חסרת תקדים, ובכל זאת שמר על החן והברק המקוריים, עד שעבר בירושה לחובבת תיקים אחרת. 

 

במקרה או שלא במקרה, וכחלק ממגמה עולמית עדכנית וחשובה, יוצאות רשתות שונות בקולקציות חדשות בסימן שמירה על איכות הסביבה לקראת הקיץ. לא רק שהקולקציות האלו משחקות בכישרון רב בתחליפים אקולוגיים, אלא הן גם הומאז' יפהפה להוט קוטור משובח. המשפט האחרון הוא לא בדיוק מה שהיינו קוראים עברית תקנית, אבל השימוש בתחליפים אקולוגיים הוא דווקא תקני מאוד. חוץ מזה שהוא מאפשר גמישות יצירתית מדהימה, הוא גם מדבר אל הקהל הרחב מבחינת עלויות, ויש לנו שתי ציפורים אקולוגיות במכה.

 

שימוש נרחב נעשה בעור האקולוגי גם עבור פריטי לבוש ובעיקר בקולקציות אקססוריז כמו תיקים ונעליים, מתוך הבנה את הגאונות הירוקה שבו. הקונספט של אביזרים שהם גם איכותיים וגם ידידותיים לסביבה הוביל את עולם האופנה לחיפוש אחר חומר שיעשה כמו, רק יותר טוב. 

 

העור האקולוגי מיוצר בתהליך אריגה רגיל, ומצופה בפיניש שמקנה לו את הרוך, הגמישות והברק של עור. התוצר הסופי, כמו גם תהליך הייצור, הוא זול יותר. האמת חייבת להיאמר, עור אמיתי הוא קצת דיווה מפונקת. הוא יפה ודומיננטי בנוכחות שלו, אבל גם דורש תחזוקה תמידית כי אחרת הוא מתקפל לו באיזו פינה ומייבב בפולנית מדוברת. לכל דוברי השפה שאין להם בעיה עם אביזר שרוצה יותר תשומת לב מילד בן שלוש, בי מיי גסט. לאלה מכם שמחפשים אביזר שהוא יותר כמו חבר עצמאי שלא תלוי בכם בצורה מטרידה, העור האקולוגי יהיה התשובה. הוא קל מאוד לניקוי ולמעשה לא מצריך תחזוקה מיוחדת. הוא כמובן לא יתנגד אם תלטפו אותו מדי פעם בקרם גוף עדין, כדי לשמור על חיוניות וגמישות, אבל האמת היא שהוא ממש לא יעשה לכם פרצופים גם אם לא. תהליך הייצור מאפשר אריגה שלו בטקסטורות ובצבעים שונים, ובגלל שהוא בעצם בד ככל הבדים אבל בעל פיניש מיוחד, הוא קל משקל ואפילו אוורירי יחסית. 

 

אקולוגי זה לוגי

 

התכונות האלה של העור האקולוגי מתלבשות מעולה על אקלים ישראלי, ולא פלא שהוא מככב פתאום גם בקולקציות מקומיות. העובדה שהוא בד נושם, נעים וקל לייצור הופכת אותו למוצר נחשק, לא יקר אך יוקרתי. איך זה מסתדר? פשוט. יוקרתי זה האקסקלוסיבי הזה שלא לכל אחד יש. העלות היא עניין נפרד, והרי ברור שיקר לא בהכרח מעיד על יוקרה. אז לכבוד הקיץ, צאו לשיטוט קטן, מצאו אביזר מיוחד שמדבר גם אל הטעם הפרטי שלכם וגם אל הכיס, ועל הדרך תזכו במצוות השמירה על איכות הסביבה. הכי אקסקלוסיבי.