מוצרי חשמל, צעצועים, מתנות לחגים, ספרים ודיסקים, ערכות טיפוח ויופי, נופשים בארץ ובחו”ל ומוצרי תינוקות, את כל אלו  אנחנו קונים בלי להסס דרך האינטרנט. אבל כשמדובר בבגדים ובפריטי אופנה אחרים אנחנו מהססים עדיין, חוששים לבחור במידה הלא נכונה, לקנות בגד שנראה איכותי דרך המסך אבל בפועל מדובר בבגד זול שיוצר במפעל חשוך אי שם באסיה, אנחנו מפחדים לקבל פוליאסטר במקום כותנה או ניילון במקום משי. התיאור הזה נשמע אולי נכון עבור הסקפטים, אבל חובבי האופנה המושבעים כבר מזמן מצאו את המכשולים האלו קלים לדילוג ומבססים את רוב הקניות האופנתיות שלהם על הרשת.

 

היום כמעט לכל חנות מוכרת שאתם יכולים למצוא בקניון האיזורי, יש נציגות אינטרנטית שמספקת לכם את אותם הבגדים, אותם המבצעים (ולעיתים גם מבצעים אטרקטיביים יותר) עד הבית בקליק אחד. אנחנו יכולים לקנות פריטים של מותגים ישראלים ובינלאומיים דרך אתרים ישראלים שמוכרים פריטי אופנה איכותיים ויכולים גם להרחיק לאתרים מחו"ל, עם משלוח שלוקח קצת יותר זמן אבל מביא עד אלינו את הפריטים שאי אפשר להשיג בארץ.

 

לקבל פידבק מקונים ומתלבשים

 

בדיקות של אתרי צרכנות בינלאומיים מצאו שבארצות הברית ובמדינות מתקדמות נוספות נשים קונות פריטי לבוש ואופנה באינטרנט יותר מאשר בחנויות הרגילות. העובדה שכולנו חיים כאן ועכשיו, עובדים קשה ומבלים מול המחשב שעות ארוכות הפכה את הקניות אונליין לנגישות ולקלות יותר לביצוע מאשר סיור בקניון, מדידות וכל שאר המטלות אחרי יום ארוך בעבודה או על חשבון בילויים משפחתיים בסוף השבוע. כתוצאה מכך, מי שמבין אופנה ומבין אינטרנט, מעדיף לעשות את הקניות שלו שם ולחסוך את כספי החנייה בקניון.

 

היתרונות של קנייה באינטרנט מתבססים על העובדה שכולנו חיים היום סביב הרשת החברתית. אתרים רבים מציעים מערכת של פידבקים בה הקונות יכולות להשאיר פידבק ולכתוב את החוויה שלהן מהמוצר, לדרג אותו או להעיר/להאיר את עיניהם של היצרנים או של הקונות אחריהן. כך ניתן לקרוא ולחקור על כל פריט ולהיות בטוחות שאפשר לקנות אותו ולהנות ממנו. גם העובדה שרוב החנויות באינטרנט מציעות מדיניות החזרה מאד נדיבה, עוזרת להפוך את הקניות באינטרנט לאטרקטיביות מאד.

 

שופינג באינטרנט - החנות האהובה על הישראלים

 

כללים למתחילות

 

אם אתן עומדות לרכוש פריט בחנות מסוימת בפעם הראשונה, קיראו היטב את תנאי השימוש וודאו שאתן יכולות להחזיר את המוצר במידה אם לא יהיה מתאים ולקבל זיכוי או את כספיכן בחזרה.

 

קבלו המלצות וחוות דעת מחברות שצברו ניסיון בקניות באינטרנט לפני שאתן רוכשות את הפריט הראשון.

 

בידקו מהם דמי המשלוח לפני שאתן מבצעות את ההזמנה, כך תחסכו לעצמכן עוגמת נפש כשתגלו שלעיתים דמי המשלוח גבוהים מדי עבור המוצר אותו קניתן.

 

בידקו את עמודי הסיילים באתרים מהם אתן מזמינות - לעיתים תמצאו שם מציאות יוצאות דופן שאין בחנויות.