הסתיו הוא עונה בעייתית, בעיקר בישראל. בכל רחבי העולם חושפות בלוגריות האופנה את הארון הסתווי שלהן, עם פריטים מחממים במיוחד שמכינים את הקרקע לחורף מושלג ופוטוגני. כאן בישראל מי שמחפשת לגוון את המלתחה שלה עם פריטים לסתיו עומדת מול השאלה מה בדיוק לקנות – מה יהיה שימושי בעונה הקרירה-חמה הזו ומה ייקבר בארון בלי שימוש בגלל מזג האוויר הלא ברור הזה.

  

הכנו לכן ולכם את רשימת הקניות הסתווית המושלמת לסתיו הישראלי.

 

נתחיל עם צעיפים. צעיף הוא אולי פריט הסתיו הכי שמיש בתקופה הזו של השנה. הרוח הקרירה שמלווה את ערבי הסתיו מלטפת את הצוואר והכתפיים, אבל לא תמיד מקררת את כל הגוף. צעיף מבד נעים ומחמם, אך לא כבד מדי. צעיף קרושה או צמר דק, צעיפי אורגנזה או משי דקים, צעיפי בד וטריקו – הם צעיפים שיחממו את הצוואר שלכם בסתיו וימשיכו אתכם גם אל הימים הקלילים יותר של החורף.

 

עוד פריט שאי אפשר בלעדיו בתקופת הסתיו הם סריגים. סריגים קלילים הם פריט חובה לסתיו, בעיקר הסתיו הישראלי. מזג האוויר הוא חמים במהלך היום ולא דורש התכסות בפריטים כבדים ובמהלך הערב הופך להיות קריר יותר.

 

סריגים קלילים העשויים מכותנה, צמר דק או סרוגים סריגת קרושה הם פריטי חובה לתקופה הזו. הם מושלמים מעל שמלת ערב או מעל בגד יומיומי, עם ג'ינס או עם שמלה, עם חצאית או מכנסיים מחוייטות. קנו סריגים דקים בצבעים נייטרלים שיתאימו לכמה שיותר מערכות לבוש קיימות וכך תוכלו ליצור מראה מנצח שעושה שימוש גם בפריטים קיציים, עד שהקור יחדור לאיזורינו.

 

סריגת קרושה באופן מיוחד עושה תחושה סתווית-אופנתית. לא רק סריגים קלילים סרוגים בסגנון קרושה מהווים פריטים מנצחים לתקופת הקיץ אלא גם שלים משולשים בסריגת קרושה שאפשר להניח על הכתפיים, שמלות סרוגות קרושה שיוצרות מראה סתווי עם ניחוח וינטאג' ואפילו וסטים עשויים קרושה. בשנים האחרונות הקרושה הוא לא רק טרנד, אלא סימן לחזרה למלאכות היד הישנות, מבית סבתא, ואפשר למצוא פריטי קרושה באווירה הזו גם בחנויות מותגים אבל גם בחנויות היד השנייה.

 

מחממים אבל קלילים: כך בונים מלתחת סתיו

 

גרביונים הם עוד פריט חובה בתקופת הסתיו. בישראל כמו בישראל אנחנו עוברים בקלות מחום לקור. גרביונים שקופים בהדפסים יוצאי דופן, חלקים בגוונים טרנדיים או פשוט בגוון ניוד טבעי יכולים לחמם את הרגליים אבל מאפשרים לנו ללבוש שמלה דקיקה או חצאית בשעות הערב. גם מתחת למכנסיים קצרים אפשר ללבוש גרביונים ולהרגיש שבאמת מדובר בעונת מעבר.   

 

טיפים לקניות מוצלחות בסתיו

 

  • קנו פריטים שיוכלו להמשיך אתכם גם לעונת החורף

  • השקיעו מחשבה בצבעים – קנו פריטים בצבעים נייטרלים, צבעי אדמה או צבעים מונוכרמטיים שיתאימו ללבישה מעל לפריטים צבעוניים, מודפסים ופרחוניים.

  • קנו פריטים קלים – צמר, פליז, קורדרוי ובגדים העשויים מספר שכבות יהיו חמים מדי לסתיו הישראלי.