אפשר לנשום לרווחה, הסתיו בפתח והוא מביא איתו תחושה ברורה של התחדשות. גם עבור חובבי אופנה, הסתיו הוא הזדמנות להתחדש. שבועות האופנה בכל רחבי העולם כבר בישרו לנו מהם הטרנדים החמים של סתיו 2013 ואנחנו כאן כדי להזכיר לכם – אז מה יש לנו? הכל מהכל, מסע לניינטיז בעקבות הפאנק, נסיעה בזמן לתקופת הבארוק, קפיצה לימי הביניים ומסיבת פיג'מות. קבלו את הטרנדים של סתיו 2013.

 

הפאנק עוד כאן

 

יש כאלו שקוראים לזה "ניאו-גראנג'" ויש כאלו שקוראים לזה פאנק מודרני, אבל השילוב בין הפאנקיסטים של לונדון עם הניטים, העגילים והשיער הצבעוני ועם ילדי הגראנג' האמריקאים של הניינטיז הוא טרנד חם של הסתיו הקרוב, טרנד שקיבל פרשנות גם באביב ובקיץ של 2013. איך הוא מתבטא באופנת סתיו 2013? חצאיות מיני משולבות ניטים, קולרים מעור ומויניל שחור ובוהק, מעילי עור מעל לחולצות פלאנל משובצות, מגפיים עם שפיץ ושרשראות ברזל כרוכות סביבם ועוד.

 

מתקפלים

 

אחד הטרנדים המעניינים של הסתיו הקרוב שואב את השראתו מהאמנות היפנית העתיקה של האוריגמי – קיפולי הנייר. שמלות, חליפות מכנסיים ובעיקר מעילים שזוכים לתרגום מקופל, כמו נייר שעומד להפוך לצורה כלשהי. כיסים עם בד מקופל, דשי חולצה חתוכים בצורה יוצאת דופן ומקופלים, חושפים בד תחתון שהוא קונטרה לצבע המעיל או החולצה. קיפולי שיפון וסאטן. מראה אלגנטי, מודרני ונקי מאד.

 

ברוכים הבאים לגוטיקה

 

לצד הפאנק, גם חובבי הגוטיקה זוכים לאינטרפטציה של מעצבי האופנה, שמחזירים בסתיו הקרוב את המראה הגותי ומשלבים בו גם אלמנטים נוצריים כמו צלבים גדולים ומעוטרים. הגוטיקה מקבלת רכות סתווית באמצעות שימוש בתחרות, בבדים רכים ובשילובים עם גוונים כמו אפור בהיר ותכלת ולמרות זאת – השחור ללא ספק שולט.

 

ארמונות ימי הביניים

 

ימי הביניים חוזרים ובגדול. לא הרעב, המגפות והחולי, אלא הארמונות היוקרתיים והמפוארים של עשירי אירופה. בדים בעיטורים זהובים ואבני חן, קטיפות, בדים מודפסים תוך שימוש בגוונים של אבני חן יוקרתיות, שמלות ראוותניות ופאר והדר בגווני ארגמן ואדום. התרגום של המראה המוגזם הזה למאה העשרים ואחת נעשה תוך שימוש בגזרות מודרניות – ביניהן חליפות חצאית עם מעילי טרנץ' מעליהן, ג'קטים ומכנסיים מחוייטים, שמלות חובקות גוף וגם שמלות מקסי בגזרה מודרנית עם הדפסים בסגנון ימי הביניים.

 

רגליים מציצות

 

אחד הטרנדים החמים הוא פרשנות סקסית לחצאית הכפלים השמרנית. את הקפלים השאירו המעצבים והוסיפו להם צבעים עליזים או הדפסים מיוחדים, אבל במקום שסעים אלגנטיים ושמרניים, קבלו שסע פתוח וחושפני שהופך בשנייה את חצאית הילדה הטובה לחצאית מיני חושפת. על המסלולים גילינו חצאיות ברך עם שסע עד לאיזור הירכיים, חצאיות עשויות רצועות בד חתוכות, החושפות את הרגליים כמעט לחלוטין וחצאיות צמר כבדות עם שסע שמגלה בד ססגוני וקליל יותר.

 

הטרנדים החמים של סתיו 2013: מקפלים ועד פאנק

 

פרחים ופיג'מות

 

שני טרנדים נוספים שילוו את סתיו 2013. שניהם תמימים וילדותיים. האחד הוא שילוב של בגדי שינה במראה הקז'ואל היומיומי – עם חולצות פיג'מה אוברסייז, חולצות סאטן ומכנסי שינה רחבים. השני מהווה ביקור בגן אנגלי בימי החורף עם הדפסי פרחים דרמטיים בכחול, גווני אדום ופטל, כתום ואפור – הגוונים שילוו את חורף 2013.

 

הסתיו של הגברים

 

אצל הגברים אפשר למצוא טרנדים מסקרנים לא פחות. מראה "מחלק העיתונים" שולח אותנו אל הסרטים של שנות הארבעים והחמישים, עם כובעי צמר, מעילים גדולים וארוכים וגוונים חומים ואפורים.

לצד הגוונים הנייטרלים האלו, מגיעים גוונים ממשפחת האדום והארגמן – כשהמג'נטה הוא הגוון השולט ביותר בארון הגברי בסתיו 2013. גברים מסתבר, חייתיים לא פחות מהנשים בסתיו הקרוב עם סריגים, חולצות ואפילו מכנסיים עליהם מודפסים הדפסי חיות.

גם אצל הגברים השחור שולט והוא בא לידי ביטוי בפריטים שעושים מחווה לסגנון המוד הקולי של שנות השישים. מעילים ומכנסי עור, סריגים בצבעים מונוכרמטיים וצעיפים בקשירה קדמית.