"מדובר לרב באקססוריז צבעוניים, שמחים, ומעט ילדותיים, חלקם מתאימים ליומיום וחלקם ללבוש חגיגי. אני חושבת שהאקססוריז מתאימים לכל אחד, בין אם סגנון הלבוש שלו הוא צבעוני גם כך ובין אם הוא מעוניין להוסיף כתם צבע עדין להופעה שלו".

 

"בעבודה עם חרוזי הפלסטיק אני אוהבת את המראה המפוקסל שהם יוצרים. במהלך העבודה על פריט אני נדרשת לפשט את הצורה למינימום האפשרי, על מנת שאוכל לייצג אותה על ידי מספר מועט של צבעים וחרוזים. כתוצאה מכך הפריטים נראים ממוחשבים ומפוקסלים". מקור נוסף להשראה הוא התבוננות בדוגמאות של רקמה, ישנו אתגר דומה ביצירת צורה מובנת וברורה על ידי שימוש מוגבל בצבעים וקווים כמו בעבודה עם החרוזים.

 

חרוזי הפלסטיק נקראים באנגלית Hama Beads או Perler Beads, ומגיעים במגוון צבעים. בכדי לעבוד איתם, הם מסודרים על משטח פינים מיוחד ועוברים הליך גיהוץ עדין הגורם להמסה חלקית ובכך חיבור החרוזים. נגה אהבה מאוד לעצב עם חרוזי הפלסטיק בילדותה, אך לאחר שחרורה מצה"ל גילתה אותם מחדש כאשר ראתה באינטרנט שימושים שונים שלהם כגון מחזיקי מפתחות, שרשראות צבעוניות, סיכות ראש מעוצבות, קשתות לשיער, סיכות דש ואביזרים נוספים. "התחלתי לעבוד עם החרוזים וראיתי שהתוצאה מקסימה, צבעונית וכיפית."

 

החרוזים הפכו בשביל נגה מתחביב, לעיסוק מרכזי בחיים. השינוי נגרם בזכות אנשים חשובים בחייה, שתומכים בה, עוזרים ומייעצים. "נועם, חברה טובה שלי עודדה אותי למכור, ומלווה אותי עד היום". בנוסף, מציינת נגה כי דמות דומיננטית בתהליך היא אמא שלה. "אמא שלי, ורדה, מייעצת ומאשרת כל עיצוב לפני שהוא נכנס לחנות, ושותפה למרדפים הבלתי פוסקים שלי ברחבי הארץ אחר גוונים ספציפיים של חרוזים".

 

כאשר מבחינים לראשונה בפריטים של נגה, חוזרים מיידית לתקופת הילדות, הצבעוניות המתוקה, התמימות והדמויות המוכרות כמו שרשראות בדמות הארנב והינשוף מתוך ספר הילדים "מיץ פטל". עם זאת, העיצוב הינו חדשני, ממוחשב כאילו ישנם פיקסלים במקום חרוזים. נגה מאפשרת לנו לראות את החרוזים כפריט אופנתי שימושי, וצבעוני, הנמצא בהישג יד לכל כיס באיכות גבוהה ובמגוון רחב של פריטים מקסימים.

 

הפיקסלים של נגה מן

 

"אני אוהבת את המראה הזה, שנראה כאילו יצא ממסך המחשב והגיע לעולם האמיתי. כך למשל, כשבחורה עונדת את הקשת לשיער עם הפפיון נדמה לי לפעמים שמדובר בפפיון רגיל מבד שמישהו כישף והפך לממוחשב.

בנוסף אני אוהבת את הניגוד בין הצורות הרכות של הפפיון או של פרחים, לעומת הנוקשות של הפלסטיק."

 

בעיצובים של נגה, בולט מאוד לעין השילוב בין העולמות השונים, הממוחשב והמוחשי ואת הדימיון הפורה שיוצר פריט שכל אחת תרצה. בעולם שבו כולם רוצים לחזור קצת לילדות ובאותו זמן להישאר מבוגרים, העיצובים עם החרוזים הם הפיתרון המושלם. את הפריטים של נגה ניתן למצוא באתר האינטרנט שלה.

 

לאתר של נגה מן