אם אתם חובבי אופנת קיץ, אוסטרליה היא המקום האולטימטיבי עבורכם. כשאנחנו סוקרים את האופנות שהגיעו אלינו מכל רחבי העולם, האופנה האוסטרלית היא קודם כל אופנת גלישה. הקיץ לא עוזב את אוסטרליה כמעט אף פעם וכתוצאה מכך הפכה היבשת של "דאון אנדר" למקום שבו פורחת יותר מכל אופנת הגלישה. בגדי ים, מכנסי גלישה מכל סוג וצבע, שמלות חוף, מכנסי שורטס קצרים, גופיות טי - כל אלו מאפיינים את האופנה האוסטרלית יותר מכל.

 

האוסטרלים הם לא חובבי אופנה גדולים ולמרות שבשנים האחרונות הפכה סידני לבירת אופנה לא קטנה, בזכות דור של מעצבים צעירים שמציגים בעיר בשבוע האופנה האוסטרלי ומפיצים את בגדיהם לכל העולם. עדיין קשה להגיד שמדובר ביבשת שמספקת לנו באופן קבוע עניין אופנתי. אופנת הגלישה והחוף היא כנראה הייחוד של אוסטרליה. אופנה אוסטרלית מתבססת קודם כל על הקרבה לחוף. בבונדיי ביץ' ובחופים אחרים אפשר לראות ייצוג למה שקרוי אופנת גלישה.

 

גולשים מכל העולם מגיעים לחופים האלו ולובשים את המדים הקבועים שכוללים בגד ים או מכנסי גלישה, כובעי שמש מכל הסוגים ומשקפי שמש - כשאופנת הריי באן היא האופנה העדיפה על הגברים. הבנות מעדיפות ביקיני או בגד ים שלם ובשנים האחרונות נכנס לשימוש גם הטנקיני, שהומצא באוסטרליה - שילוב בין בגד ים שלם לביקיני שמסתיר את כל מה שאת רוצה להסתיר.

 

אופנת קיץ 2013 מדברת מאד בשפת האופנה האוסטרלית הזאת. קיץ 2013 מתאפיין בצבעי ניאון ובשילוב ביניהם ובין השחור והלבן. גם על החופים של אוסטרליה אפשר למצוא במשך כל הקיץ בגדי ים שחורים עם הדגשות ניאון ובגדי גלישה מאותה סקאלת הצבעים.

 

כשמדובר בהשפעות האוסטרליות על אופנה ישראלית ללא ספק אימצו גולשים רבים בארץ את האופנה האוסטרלית. גם אצלנו אפשר לראות גולשים שמשתמשים במכנסי גלישה שחורים עם נגיעות ניאון, צמודים ועשויים מלייקרה כמו שמכתיבה האופנה. גם אצלנו נשים בכל הגילאים וגם מי שלא גולשת באופן קבוע, מכירות היום את הטנקיני ומבינות שבגד ים שלם לא שמור דווקא לנשים מלאות אלא מחמיא לכל הנשים, גם מי שבעבר חשבה שביקיני הוא התשובה להכל.

 

אוסטרליה - מולדת אופנת הגלישה

 

האופנה האוסטרלית מדברת על ים, שמש וקיץ, על אוקיינוסים רחבים ועל חיים שסובבים את החוף. למרות שלא מדובר באימפרייה אופנתית, התרומה האמיתית של האופנה האוסטרלית היא המודעות שהיא מקנה לספורט הימי מכל סוגיו ולעובדה שיש מדים שיקלו על חייו של גולש ויהפכו את השהייה בחוף ובתוך המים לקצת יותר נוחה. מכנסי הגלישה המותאמים לגלישה מקצועית, בגדי ים מכל הסוגים שמשתמשים את האוסטרלים והאוסטרליות בכל עונות השנה וכל מה שסובב את החיים על החוף.