הג'קט או הבלייזר הוא פריט טריקי במיוחד עבור הגבר הישראלי. בארץ חמה כמו שלנו המחשבה על לבישת ג'קט בלייזר גורמת לרבים מאיתנו לנגב את הזיעה עוד לפני שכיבינו את המזגן ויצאנו מהבית. ואם זאת, לאט לאט וכמעט בלי לשים לב הבלייזר עובר מהפכה בחסות מעצבי אופנת הגברים שהבינו שלא חייבים להשתמש בחומרים כמו טוויד, צמר או קורדרוי כדי לגרום לגברים להיראות אלגנטיים. מעצבי האופנה היום מציגים קולקציות שכוללות ג'קטים גם בקיץ - קלילים, אווריריים, נוחים ונינוחים שמתאימים גם לגבר הישראלי. בניגוד לתפיסה שג'קט הוא פריט ששומרים עמוק בארון עד לאירוע החגיגי הבא, היום קל ופשוט לשלב ג'קטים במלתחה היומיומית בכל עונה.

 

אז אילו סוגי ג'קטים תלבשו בשנה הקרובה? סקרנו עבורכם את סוגי הג'קטים השונים שמופיעים בקולקציות אופנת גברים 2013 גם בעונות האביב והקיץ.

 

הסוג הראשון והמוכר ביותר הוא כמובן ג'קט חליפה - ג'קט חליפה מותאם לזוג מכנסיים מחוייטים ומגיע בדרך כלל באורך שמכסה את איזור הישבן עד למעלה הירך. ג'קטים לחליפות ניתן למצוא היום גם מבדים כבדים כמו צמר וטוויד שמתאימים יותר ללבישה בחורף וגם מבדים נעימים ודקיקים יותר כמו כותנה או פשתן. הם מתאימים במיוחד לאנשי קריירה שצריכים ללבוש חליפה ביומיום או להופעה מחוייטת בערב. לצד ג'קט החליפה אפשר למצוא כמובן את הג'קט המחויט שמתאים במיוחד לאירועים בערב כמו חתונות, קונצרטים, הליכה לתיאטרון וכדומה. הג'קט המחויט חובק את מידות הגוף של הגבר ולרוב רוכשים אותו לאחר התאמות מדויקות ומדידות שמתבצעות בחנות על ידי החייט.

 

ג'קט בלייזר הוא ג'קט קליל יותר שמתאים גם לעונת החורף הישראלית אך גם ובעיקר עדיף למי שרוצה לשלב ג'קט במראה האביבי והקיצי שלו. ג'קט בלייזר ניתן היום למצוא במגוון רחב של צבעים והוא לא שמור רק לאירועים מיוחדים אלא למראה נקי ואלגנטי ביומיום. איך לובשים ג'קט בלייזר בצורה הנכונה? עם חולצת טי דקיקה מתחת לג'קט, ג'ינס מחוייט או אפילו מכנסי ברמודה קצרים וסנדלים. שילוב של בלייזר בצבע בהיר ייתן מראה נונשלנטי יותר בעוד שג'קט בגוונים כהים מתאים יותר ליציאה בערב.

 

ג'קט חצי ספורטיבי הוא ג'קט קליל שבדרך כלל עשוי מבדי כותנה עם שילובים של עור, ניילון ועוד, בהתאם לעיצוב. כדי להתחמק ממראה של ספורטאי שיוצא מאימון כדאי לשלב ג'קט חצי ספורטיבי עם מכנסי כותנה בקווים ישרים או ג'ינס איכותי וטוב ואפילו עם חולצה קלילה מכופתרת מתחת. המראה המתוחכם והעדכני הזה מככב השנה על מסלולי תצוגות הגברים בפריז, לונדון וניו יורק - וגם, כמובן, אצלנו בישראל. הדרך הנכונה היא ללא ספק להתלבש בשכבות וליצור ניגודים בין הבדים השונים, כשהחוט המקשר הוא הצבעים התואמים. 

 

מתלבשים על בלייזר: הפריט החדש של הגבר הישראלי

 

אז למה להתאמץ ולאמץ ג'קט?

בין אם אתה חובב ג'קטים מושבע או טירון באופנת הבלייזרים, אין ספק שכאשר מצוותים את הג'קט הנכון עם פריטי הלבוש הנכונים, ביומיום או באירועים מיוחדים, המראה המתקבל הוא מהודק, גברי, אלגנטי ואופנתי. מעבר לטרנד, נשים בכל הגילאים יישבעו בפניכם שהג'קט עושה את ההבדל גם כשמדובר במלתחה שיש בה בעיקר ג'ינס וטי שירט. מראה השכבות הנכון - של ג'קט בלייזר קליל עם ג'ינס וחולצה מכופתרת קצרה, של מכנסיים מחוייטים עם חולצת טי וג'קט חצי ספורטיבי או חליפה מושלמת ואלגנטית בערב רומנטי במיוחד - אלו יהפכו כל גבר לאופנתי ומשקיע בעיני כל אישה.

 

אז בפעם הבאה שאתם עומדים מול חנות הבגדים ומתלבטים האם למדוד בלייזר לקיץ, לאביב או לסתיו, מגרדים בראש ואומרים לעצמכם "לאן אני אלבש את זה?", תחשבו שוב - הגבר הנכון לובש את הבלייזר הנכון, בכל עונה.