בארץ שטופת שמש כמו ישראל משקפי השמש הפכו לפריט חובה שבלעדיו אנחנו לא יוצאים מהבית. זה לא רק עניין של טרנד אופנתי אלא גם הגנה הכרחית מפני השמש החזקה. למזלנו, הטרנדים השונים בתחום משקפי השמש הם משמחים במיוחד ומאפשרים לכל אחד מאיתנו להסתתר מאחורי אופנה ומראה שאנחנו אוהבים במיוחד.

 

היום כבר לא צריך להשקיע במשקפי מעצבים יוקרתיות כדי להנות ממשקפי שמש איכותיים. חברות כמו ריי-באן מציעות כל הזמן מחירים נוחים לדגמים שונים ומותגים כמו קרולינה למקה מאפשרים לנו לקנות משקפיים באיכות טובה ובמחיר זול מאד. גם חברות המשקפיים האחרות מציעות מבצעים ללא הפסקה על משקפי שמש של מעצבי אופנה - מדולצ'ה וגבאנה ועד מיו מיו.

 

לכל משקף מבנה משלו

ישנם אלפי דגמים של משקפי שמש המיוצרים בכל שנה ושנה לפי הטרנדים החמים בתחום זה. השנה אפשר למצוא מספר סוגי משקפי שמש רבים שכל אחד יוכל למצוא ביניהם את המתאימים ביותר לסוג הפנים ולהעדפות הסטייל שלו. חברת ריי באן, אחת היצרניות הגדולות של משקפי שמש, מתמחה בסוגים הקלאסיים של משקפיי שמש: משקפי שמש אובאליות, משקפי טייסים ומשקפיים בגזרות מרובעות ועגולות גדולות וקטנות.

 

בין שלל סוגי משקפי השמש, אפשר לזהות טרנד חתולי במיוחד - מסגרות חתול. מסגרות אלו מזכירות את משקפי שנות הארבעים והחמישים שמעניקות מראה מלוכסן מעט, ממש כמו עיני חתול. היום אפשר למצוא את המשקפיים האלו בכל מקום. מעצבי האופנה שלקחו את הטרנד הזה וניכסו אותו לעצמכם הם אנה סואי וג'ייסון וו.

 

עוד סוג של משקפיים הם משקפי האוברסייז. מסגרות גדולות מאד היו תמיד דוגמה לתחכום ואלגנטיות. מובילת הטרנד מאז ומתמיד הייתה כמובן ג'קלין קנדי-אונאסיס וגם היום, הרבה אחרי שהטרנד הזה הפך לנורמה, ניתן למצוא אלפי דגמים שונים של משקפי שמש אוברסייז. היתרון המשמעותי של הדגמים האלו הוא ההגנה הגדולה שהם מאפשרים לא רק על העיניים, אלא גם על העור מסביב. בתוך סוג זה אפשר למצוא משקפיים בסגנון פרפר, משקפיים במבנה אובאלי, משקפי מעטפת ומשקפיים בצורה מלבנית וגדולה באופן משמעותי מגודל העין.

 

סוג אהוב במיוחד של משקפיים הוא משקפי "האחים בלוז" או משקפי WayFarer כפי שהן נקראות בשפה המקצועית. המשקפיים האלו בעלות מסגרת בצורת חצי עיגול והיום ניתן למצוא אותן במגוון עצום של צבעים, דוגמאות והדפסים שונים.

 

לבסוף, אחד הטרנדים החמים בתחום משקפי השמש הן משקפיים ללא מסגרת בולטת. משקפיים אלו אהובות גם על גברים וגם על נשים ומגיעות עם זגוגיות בצבעים רבים - הבולטים שביניהם חום, שחור, זהוב ותכלת.

 

מעצבים את העיניים: משקפי שמש מעוצבות

 

מסגרות מחומרים יוצאי דופן

אומנות עיצוב משקפי השמש הפכה בשנים האחרונות ליצירתית במיוחד. מעצבי משקפי השמש לא עוצרים במשקפיים העגולות של ג'ון לנון או בתרגום למשקפי הוינטאג' משנות השישים והשבעים, אלא משתמשים בחומרים יוצאי דופן כדי ליצור דגמים חדשים. בין היתר ניתן למצוא היום משקפי שמש שעשויות מעץ שעובר עיבוד וצביעה, לצד משקפיים שבהם דוגמת העץ בולטת ומוחשית. בנוסף, משתמשים המעצבים והיצרנים של משקפי השמש בחומרים פולימריים מתקדמים שמאפשרים גמישות ונוחות גדולה יותר והתאמה לפנים גדולות או קטנות.

 

העושר בתחום משקפי השמש מאפשר לנו ליצור לעצמנו אוסף קטן של משקפיים שגם מגינות מפני השמש וגם מוסיפות למראה שלנו ועוזרות לנו לבטא את הסגנון האישי שלנו.