לכל אחת או אחד מאיתנו יש בארון לפחות גופייה אחת. אצל רובנו מדובר במלתחת קיץ של ממש. הגופיות הן פריט חובה בקיץ הישראלי, הן מאפשרות לנו להרגיש רעננים (בקושי) ולחשוף את הזרועות, הצוואר ולפעמים גם את הגב לאוויר הצח שמגיע מדי פעם והולך יותר מדי מהר. בשנים האחרונות הביא הקיץ הישראלי לשדרוגים רבים באופנת הגופיות והיום מבחר הגופיות בחנויות הוא עצום. אם בעבר גופיות היו בעיקר לבנות, עשויות מכותנה זולה או מלייקרה, היום אפשר למצוא גזרות רבות של גופיות מבדים, צבעים ודוגמאות שונים ומשונים. כל אחד יכול להפוך את הגופיה לפריט אופנתי לכל דבר.

 

סוגי גופיות נפוצות

היום אפשר למצוא סוגים רבים של גופיות שונות. הגופייה הקלאסית היא כמובן גופיית הסבא. גופיית סבא מתאפיינת בטריקו או כותנה זולים מאד, היא דקיקה אבל איכשהו, הצליחה לאורך ההיסטוריה לשרוד כביסות רבות ולהיות פריט חובה בכל ארון של גבר מעל גיל שישים. היום גופיית הסבא היא כבר פריט אופנתי לכל דבר, היא מגיעה במגוון רחב של צבעים והדפסים ולעיתים גם מוסיפים לה תחרה, כיסים, רצועות בד בצבעים שונים ועוד.

 

גופיית איקס היא גופייה שמקדימה היא בעלת גזרה דומה לזו של גופיית הסבא ומאחורה הכתפיות שלה מצטלבות בצורה של איקס. הגופייה הזו חביבה במיוחד על ידי חובבות המראה הספורטיבי אבל כיום מאמצות אותה גם בנות שמשלבות אותה עם חצאית A, עם מכנסיים קצרות ועם ג'ינס. גופיית איקס ניתן למצוא מכותנה, לייקרה, שיפון וטריקו.

 

גופיית ספגטי היא גופייה בעלת רצועות דקיקות. בדרך כלל זו גופייה שרק נשים לובשות והיא מגיעה במגוון צבעים, עשויה מבדים כמו טריקו, כותנה, שיפון ועוד. הגופייה בעלת כתפיות הספגטי משתלבת בכל מראה - גם מראה יומיומי וגם במראה ערב עם חצאית שחורה, מתחת למכנס בגזרה גבוהה או עם חצאית פרחונית. הכל הולך.

 

סוגים נוספים של גופיות שאנחנו מכירים כיום: גופיית הלייקרה שמשמשת לאימוני ספורט, לריקוד או לרכיבה על אופניים ואפשר להשיג אותה גם כלבוש ספורטיבי לגברים, גופייה ארוכה בגזרת טוניקה ארוכה שעשויה מבדים רבים. נשים רבות לובשות את הגופייה הארוכה מעל לגוזיה - שמכסה את איזור החזה ויוצרת מראה הדוק יותר.

 

לא רק של סבא: המדריך השלם לגופיות

 

היום ניתן למצוא טרנד נוסף שכולל גופיות גזורות בגזרות לא שגרתיות. הגופיות האלו חושפות את איזור הבטן או הגב, הן מגיעות עם פרנזים במראה גזור, כאילו עיצבנו את הגופיה בבית עם מספריים והן מתאימות בעיקר למי שאוהבת לחשוף קצת יותר מהכתפיים והזרועות.

 

מה מסתתר מתחת לגופייה?

למזלם של הגברים, הם יכולים להנות ממגוון רחב של גופיות בלי לחשוב על מה שהם לובשים מתחת לגופייה, אבל הנשים צריכות להפעיל שיקול דעת. כתפיות חזייה מבצבצות או נופלות מהכתף הן מראה זול ולא נעים גם בקיץ החם ולכן חשוב להתאים בין החזייה ובין הגופייה שאנחנו לובשות.