חנויות היד השנייה הפכו בשנים האחרונות למקום האהוב ביותר על חובבות אופנה וגם על גברים שרוצים ליצור מראה מיוחד ואינדיבידואלי. בין אם מדובר במכנסי ג'ינס משנות השבעים, בשמלות פרחוניות בסגנון "הגברים של שדרות מדיסון" או בתיקי ערב מקושטים, השימוש באופנת היד השניה משתלבת לא רק עם הרצון להיות מיוחדים ויוצאי דופן אלא היא גם חסכונית ובעלת ערכים אקולוגיים. מהם היתרונות והחסרונות של בגדי יד שנייה ואיפה כדאי לפשפש? עשינו לכם סדר בארון של סבתא.

 

פריט מיוחד במחיר מיוחד

היתרון הבולט של חנויות יד שנייה הוא שהן מאפשרות לנו למצוא פריטים מיוחדים ויוצאי דופן במחירים אטרקטיביים. אפשר למצוא את השמלה המושלמת שאין לאף אחת אחרת, לאתר מכנסיים בגזרה גבוהה שבאמת הגיעו משנות השמונים אז המראה היה פופולרי כל כך. למצוא בלייזר עם כריות ממש כמו של אמא וחולצה רקומה עם עיטורי תחרה כמו שסבתא זרקה לפני שהתחלנו להתעניין בוינטאג'. כל מי שהתנסתה ונדלקה על הרעיון תספר שחלק מההרפתקה הוא החיפוש עצמו. אין דבר מהנה יותר מאשר למצוא פריט יוקרתי וישן בתוך חנויות בגדי היד השנייה, שבדרך כלל אפשר לפשפש בהן במשך שעות.

 

לא רק החיפוש הוא הרפתקה אלא גם הקנייה עצמה. לא צריך לקנות בתשלומים, לא לחסוך במשך כל החודש ולא להרגיש ייסורי מצפון. רוב חנויות היד השנייה מוכרות את הפריטים שלהן במחירים סבירים מאד לעומת החנויות הרגילות. כאשר אתן קונות פריט וינטאג' ישן יכול להיות שתגלו כעבור שבוע שבחנות אחרת אתן רואות פריטי רטרו שנראים בדיוק כמו אותו מכנס או אותה שמלה, במחירים גבוהים הרבה יותר. כאן חשוב לציין שוינטאג' מתייחס לפריטים ישנים מלפני שנות השמונים ובטווח של לפני עשרים שנה לפחות מהנקודה בה אנחנו נמצאים ואילו רטרו הוא מונח שמתייחס לעיצוב בהשראת תקופה כלשהי.

 

לדעת מה לקנות

כשאנחנו חושבים על חסרונות הקנייה של בגדי יד שנייה מחנויות הגאראג' או חנויות הוינטאג' אנחנו חושבים בעיקר על התיישנות. פריטים ישנים נוטים כמובן להיות מועדים יותר לפורענות, להיקרע, להיות מוכתמים בכתמים שונים שכבר אי אפשר להסיר וכדומה. זוהי הסיבה שכשאנחנו נכנסים לחנות יד שנייה או חנות וינטאג' אנחנו חייבים לבדוק היטב מה בסופו של דבר אנחנו מכניסים לשקית. אם נקנה מכנסיים במחיר מבצע אבל נגלה ביום שאחרי שאי אפשר ללבוש אותם בגלל כתמים או קרעים המחיר הנוח והזול הוא בסופו של דבר הפסד נקי לכיס.

 

איפה קונים ומה קונים?

אם את או אתה בתולים בכל הקשור לחנויות יד שנייה, הנה הבסיס למסע השופינג הראשון שלכם. חנויות היד השנייה נחלקות לכמה סוגים. חנות יד שנייה קלאסית שבה אפשר למצוא ערימות של בגדים או מדפים עמוסים בלי סינון וכל מה שצריך הוא סבלנות ויכולת לאתר את הדברים הכי מסקרנים ומעניינים. דווקא בחנויות הגאראג' האלו, בהן הכל נראה מבולגן ולא מחושב, אפשר לעיתים למצוא את המציאות הכי טובות – הפריטים הפופולרים הם מכנסי ג'ינס, שמלות בגזרות קלאסיות, סריגים ישנים ואקססוריז כמו תיקים, נעליים ומטפחות.

 

יד שנייה מיד ראשונה: לפשפש או לא לפשפש, זו השאלה

 

לצד החנויות העממיות יותר, ניתן למצוא היום חנויות וינטאג' איכותיות שמתמחות באיתור פריטי וינטאג' מיוחדים, בדרך כלל של מעצבים נחשבים והיסטוריים. בחנויות האלו לא תמצאו שמלות כותנה במחיר של 40 שקל, אלא פריטי מעצבים במאות שקלים. מה קונים בחנות כזאת? שמלה מיוחדת שאין לאף אחת, נעלי עקב מקולקציה ישנה או תיק ערב מושקע.