חובבות הוינטאג' מכירות היטב את התמונות בשחור לבן של נשים בשנות העשרים והשלושים ולפעמים גם לפני כן, לבושות בבגד ים שלם ארוך, שלעיתים מכסה את הברכיים ואפילו את השוק. בגד הים השלם נולד לפני יותר ממאה שנה עבור הנשים האלו, שרצו לרחוץ בים בלי להתלבט ונאלצו להקפיד על חוקי הצניעות והנורמות החברתיות.

 

בסוף שנות הארבעים עם הפתיחות המינית שהחלה להתעורר ולהתגבש ועם הרצון של נשים להנות גם הן מחופי הים התפתח ונולד לו הביקיני, שנחשב שנים רבות כסמן הימני של נשים חטובות בעוד נשים מלאות צריכות להסתפק בבגד הים השלם - הפחות סקסי. היום המצב הוא שונה לגמרי - הטרנד החם בעולם בגדי הים הוא דווקא בגד ים שלם.

 

את בגד הים השלם אפשר להתאים לגזרת הגוף ולשלב אותו עם פריטים נלווים כמו שמלה שקופה, טוניקה לים, כובע קש גדול וצבעוני, תיק מעוצב לים ופריטים נוספים כדי ליצור מראה מנצח.

 

בגד ים אחד - גזרות שונות לו

בגד ים שלם הוא שם כולל לסוגים שונים של גזרות שהמכנה המשותף שלהן הוא פריט אחד שמכסה את איזור הבטן, החזה והישבן. בגד הים השלם הקלאסי הוא בגד ים שעשוי מחתיכת בד אחידה המכסה את כל איזור הבטן, איזור הישבן והמפשעה בדרך כלל בגזרת תחתון גבוהה ובאיזור החזה יש תמיכה בחזה וכתפיות המחזיקות את בגד הים ותומכות.

 

היום אפשר למצוא בגד ים שלם בגזרה נמוכה, כאשר במקום תחתון גבוה שחושף את צידי הירכיים העליונות ניתן להנות מכיסוי של כל איזור הישבן כמו מכנסון קטן. גזרה נמוכה זו משתלבת עם גזרות של חלק הגוף העליון שמשתנות לפי הטרנד והסגנון - בין היתר ניתן למצוא היום את הטנקיני - שילוב של בגד ים שלם בגזרת גופיית ספורט עם תחתון ביקיני או כאמור - תחתון נמוך.

 

בגד ים נוסף הוא מונוקיני, בגד ים שלם שחשוף בדרך כלל באיזור הבטן והגב ומחבר בין החזייה והתחתון באמצעות רצועת בד בעובי משתנה. היום ניתן למצוא גם בגד ים שלם עם חצאית עליונה שמסתירה את איזור הירכיים והישבן.

 

בגד ים שלם - לא למלאות בלבד

בעבר בגד הים השלם על מגוון גזרותיו היה שמור בעיקר לנשים שרוצות להסתיר - את החזה הגדול, את הישבן, את הבטן הרופפת, זאת בעוד הביקיני היה שמור לנשים חטובות ובחורה מלאה שלבשה ביקיני זכתה לפעמים לביקורות לא נעימות על חוף הים.

 

פרטי נוסטלגיה: בגד ים שלם

 

היום המצב השתנה, בגד הים השלם מגיע במגוון רחב כל כך של שילובי גזרות - סוגי כתפיות, גובה התחתון, חשיפת הבטן המשתנה וכו' והוא כבר מזמן לא בא רק להסתיר ולכסות. בשנים האחרונות חזר בגד הים השלם והפך לפריט סקסי שמאפשר לנשים בכל הגילאים להנות ממראה חטוב ומטופח על חוף הים בלי חשש. גם נשים שנחשבות רזות וחטובות, בוחרות בבגד ים שלם כפריט אופנתי שהוא חובה בכל ארון.

 

אחת הדרכים להוסיף עניין גם כשלובשים בגד ים שלם בגזרה סולידית היא ההדפסים הטרנדיים של הקיץ הנוכחי. הדפסים טרופיים גדולים, פרחים ופסים, שילוב של נקודות בכל מיני צבעים וצבעי ניאון לצד שחור-לבן - כל אלו מאפשרים גם להססניות להנות מבגד ים שלם וממראה עדכני ואופנתי.