אופנת אביב-קיץ 2013 הביאה איתה ניחוח חדש גם בתחום הצבעים. שילובי הצבעים הקלאסיים מפנים את מקומם לשילובים מיוחדים במינם, כאלו שלא חשבנו עליהם וכאלו שרצינו תמיד לנסות ולא הייתה לנו הזדמנות אופנתית לעשות זאת. צבעי קיץ 2013 נעים בין שילובים של שחור לבן וצבעי ניאון לצד צבעים חזקים של אבני חן – טורקיז, ירוק אמרלד, כחול רויאל וקוראל.

 

בעוד שכל הצבעים האלו נשמעים מפנים כשאנחנו רואים אותם על המדף בחנות הבגדים, השאלה שרובנו נשאל את עצמנו כשנעמוד מול המראה היא איך לעשות התאמת צבעים נכונה בין כל הגוונים היפים האלו ואיך לשלב את קטלוג הצבעים האופנתיים האלו יחד בלי שנהיה מוקד לצחוק וללעג או למבטים חדים ומביכים ברחוב.

 

הכללים להתאמת צבעים נכונה

 

הכלל הראשון להתאמת צבעים היא לבחור צבע אחד שיהיה הצבע השולט. אם אתם לא חובבים את מראה הקולור-בלוק, עדיף שתבחרו צבע אחד שאתם מרגישים איתו בנוח. אם למשל ניקח צבע פופולרי מתוך קטלוג האופנה של צבעים 2013 – למשל כתום, אחד הצבעים האהובים בקיץ 2013, נוכל לשלב אותו עם מגוון צבעים אחרים – למשל כחול רויאל או ורוד מסטיק. באמצעות אקססוריז תואם בצבע המשלים לשמלה כתומה, למשל שרשרת כחולה או קלאץ' ורוד, נוכל ליצור מראה שמח ועדכני בלי להרגיש שהעמסנו.

 

אפשרות נוספת היא לבחור את אותה משפחת גוונים. כך למשל אם נבחר בירוק אמרלד, אחד הצבעים האופנתיים ביותר בשנה האחרונה, נוכל לשלב אותו עם צבע בהיר יותר – ירוק מנטה, שגם הוא אופנתי מאד כיום. השילוב הזה יכול להתבטא בבחירת חולצה בצבע ירוק אמרלד עם חגורה דקה בצבע ירוק מנטה, ג'ינס ירוק מנטה עם חולצת אוברסייז בירוק אמרלד או שמלה בגוון זה עם תיק בצבע מנטה.

 

כלל חשוב נוסף הוא לא לפחד להתנסות. צבעי ניאון, לדוגמה, הם צבעים שלא כולנו מרגישים איתם בנוח, אבל למעשה ניתן לשלב אותם עם צבעים מסוימים וליצור מראה מנצח. שילוב של צבעי ניאון עם גווני שחור לבן שקטים יוצר מראה עדכני מאד. האמיצות והאמיצים שביננו יוכלו לשלב צבע ניאון כמו צהוב זוהר עם כחול או ירוק.

 

הצבעים הנכונים: על התאמת צבעים אופנתית

 

התאמת צבעים אופנתית היא לגמרי עניין של איזון ובלמים. אנחנו צריכים להחליט על גוון אחד שולט ולשלב בו גוון נוסף במידה הנכונה. שילוב של אקססוריז תואם, של פריט שולי כמו נעל או תיק או של גוון בולט עם גוון שקט ייצור מראה מדויק ועדכני. בסופו של דבר, מדובר במשחק צבעוני ומהנה שכולו ניסוי וטעייה: כתום מדרינה עם ורדרד אפרסק, כחול רויאל עם ירוק תפוחי, ירוק אמרלד עם מנטה קרירה או כחול כהה עם לילך – שילובים עדכניים שכדאי לנסות.