אם יש חומר שהופך את עולם האופנה לעולם נשי, עדין ומלטף היא התחרה. התחרה מלווה את עולם ייצור הבגדים ועיצוב האופנה מאז המאה ה-15, אך למעשה ניתן למצוא איזכורים לתחרה עוד הרבה לפני כן. במאה ה-15 ובתחילת המאה ה-16 הפך ייצור התחרה ממלאכה עתיקה ששמורה בעיקר לנזירות ולנשים מתמחות בעיקר בדרום ובמרכז אירופה, לייצור מתקדם יותר שמטרתו הייתה לשלב את התחרה בבגדים שונים.

 

תחילה שימשה תחרה כעיטור של מצעים, שמיכות, מפות, מפיות ווילונות בבתים ובאחוזות ברחבי העולם, תחילה כאמור באירופה ומאוחר יותר גם בצפון אמריקה – כשהאינדיאנים החלו לייצר תחרה וללמד את אנשי המערב את מלאכת הייצור שלה.

 

מאוחר יותר שובץ תוסף תחרה בשמלותיהן של נשות החברה הגבוהה כעיטור וכסמל ליוקרה ולהדר והחומר העדין הזה הפך להיות חלק בלתי נפרד מייצור פרטי האופנה עבור נשים מהמעמד הגבוה. התחרה, בעיקר זו שעוד יוצרה במלאכת יד, נחשבה כסמל סטטוס ולכן ככל שהיה ניתן לראות יותר ממנה על השמלות המהודרות, כך היה ברור שהליידי שלובשת את השמלה מגיעה ממשפחה עשירה ובעלת מעמד גבוה.

 

לצד העיטורים העדינים של שמלות הנערות והגברות, תחרה הפכה לאט לאט לחומר גלם מועדף ליצירת בגדים תחתוניים. חזיית תחרה הופיעה במאה ה-19 ואיתה גם תחתוני תחרה שנלבשו באותה תקופה דווקא על ידי נשים פחות מהודרות, ביניהן יצאניות ומאהבות.

 

היום נחשבים תחתוני תחרה לשובבים ונועזים אך גם רומנטיים ומפתים והם מופיעים גם אצל המעצבים הגדולים שמוציאים קולקציות של הלבשה תחתונה וגם אצל חברות ההלבשה התחתונה המובילות. קשה לדמיין את עולם האופנה ללא תחרה. שימוש בחומר כמו תחרה באופנה חוצה כיום גבולות ומחומר ששוייך למעמד הגבוה תחילה ולאחר מכן גם למעמד הנמוך - "הזול", היום היא מלווה קולקציות של בגדי מעצבים לצד פריטים שאפשר למצוא בכל חנות בקניון הקרוב לבית שלכן.

 

בבלגיה, הולנד, יוון, צרפת ואיטליה, ניתן עדיין לפגוש עד היום נשים מבוגרות שמתמחות בייצור תחרה. רוקמות התחרה ברודוס הן אטרקציה תיירותיות לכל דבר והנזירות הבלגיות שרוקמות תחרה באטוורפן מוכרות לכל מי שמגיע לבקר בעיר. מלאכת היד הזו הופכת נדירה יותר ויותר ככל שהשימוש בתחרה הופך לתעשייתי יותר.

 

התחרה - מאז ועד היום

 

מעצבים רבים הופכים היום פריטים רגילים ושימושיים מאד לפריטים מעוטרים בזכות שימוש בתחרה. לצד בגדי הלבשה תחתונה ניתן למצוא היום גופיות סבא פשוטות שהופכות למיוחדות ומעניינות יותר בזכות שימוש בתחרה. מעצבים רבים מוסיפים תוספי תחרה גם כתחתיות לשמלות וחצאיות, על נעלי בובה ואפילו כשרוכים לנעלי ספורט.

 

התחרה היא חלק בלתי נפרד מעולם האופנה במשך שנים ארוכות ואת האיכויות המיוחדות שלה, הרוך והרומנטיקה שהיא מביאה לידי ביטוי בכל פריט אופנתי, קשה להחליף. זוהי הסיבה שהיא ממשיכה להופיע בקולקציות הכי עדכניות, גם של מעצבי העל וגם של רשתות האופנה המוכרות מכל העולם.