אבל לפני שאתם מחליפים את קרן החסכון שלכם למטבע הזר של אותה ארץ אליה אתם עומדים לנסוע, חשוב ללמוד את הסודות של שופינג בחו"ל. איך קונים בגדים בחו"ל? למה צריך לשים לב? ואיך תימנעו מרכישות חפוזות? קבלו את המדריך המלא לשופינג בחו"ל.

 

מתי יוצאים לשופינג?

 

חובבי השופינג הרי לא יתאפקו. הם ינחתו בעיר, יקחו מונית, רכבת או אוטובוס אל המלון, יזרקו את המזוודות (הריקות) על המיטה ויצאו אל העיר עם הארנק המלא וכרטיס האשראי הבוכה. אבל לפני שאתם משתוללים חשוב לדעת איפה לקנות ומתי.

עונת הסיילים באירופה מתחילה בחודשי הקיץ. סייל במילאנו למשל  מתחיל בתחילת יולי ואילו סייל בלונדון יתחיל בסוף החודש. באוגוסט המחירים צונחים. אם אתם נוסעים לארצות הברית תוכלו להנות מסייל בניו יורק אחרי ה4 ביולי וגם בימים שלפני יום העצמאות האמריקאי.

אם אתם רוצים לקנות את הפריטים השווים של אופנת 2013 במחירי סייל, בידקו מתי מתחיל הסייל בכל עיר שאליה אתם מגיעים. תחקיר קטן ונבון כולל כניסה לאתרי האינטרנט של הרשתות הגדולות וחיפוש אחר סיילים מיוחדים.

 

איפה קונים?

 

השאלה איפה לקנות בגדים מחו"ל היא שאלה מפותלת. התשובה לכך תלויה כמובן במקום אליו אתם נוסעים. אם נתרכז בערי אירופה הגדולות נגלה שכמעט בכל עיר יש בתי כלבו גדולים ורשתות אופנה מקומיות ובינלאומיות. בדרך כלל המחירים שמציעות רשתות האופנה הבינלאומיות באירופה הם זולים מאלו שנמצא בארץ, אבל אם זאת מומלץ להיכנס לאתרי האינטרנט לפני הנסיעה ולבדוק את המחירים.

לצד בתי כלבו יש כמובן את חנויות המעצבים. במקומות כמו לונדון, ברלין, פריז, ברצלונה ומילאנו תמצאו את כל מעצבי האופנה המובילים באירופה ובעולם וכמובן שמחירי הבגדים שלהם יקרים יחסית, גם כשמדובר בקניות בחו"ל. לצד המעצבים הגדולים והמוכרים, אפשר למצוא בדרך כלל שכונות אופנתיות שיש בהן בוטיקים של מעצבים צעירים מקומיים. זוהי הזדמנות לרכוש פריט אופנתי יוצא דופן במחיר משתלם.

בנוסף, בכל הערים הגדולות אפשר למצוא שווקי פשפשים, חנויות יד שנייה ווינטאג' ושווקים בהם אפשר למצוא בגדים זולים, בדרך כלל בגדים באיכות ירודה מאלו שתמצאו בחנויות ממוסדות.

 

המדריך לשופינג בחו"ל

 

דעו את המידות שלכם

 

זה לא משנה איפה אתם קונים, חשוב לדעת איך לקנות בחו"ל והדבר החשוב ביותר זו המידה. תכירו לעצמכם את טבלאות המידות שניתן למצוא באינטרנט בחיפוש פשוט. בטבלאות אלו תוכלו למצוא את המקבילה האירופאית או האמריקאית למידות גופכם ולדעת מה המידה המתאימה לכם. בכל מקום אליו אתם מגיעים השתדלו למדוד את הבגדים כדי לוודא שאכן מדובר בפריט שמתאים לכם. אם אתם יוצאים לשופינג בשוק פתוח, ליבשו טייץ וגופיה וכך תוכלו למדוד את הבגדים מעל לבגדים שלכם.