נעלי בד מלוות את עולם האופנה כבר מאה שנה ומהווות פריט אופנה שמוסיף למלתחה שלנו נוחות וצבע, אפשרות לבטא את עצמנו מבחינה אופנתית וגם הצהרה תרבותית. נשים רבות נוהגות ללבוש נעלי בד ולוותר על נעלי העקב מתוך האמונה שאין צורך בנעלי עקב כדי להרגיש סקסיות. המוטו "את הכי יפה שנוח לך" הוא מוטו שמתקשר עם נעלי נוחות אבל גם עם נעלי בד מכל הסוגים - שמאפשרות לנו להרגיש יפות אבל גם נינוחות וקלות בהליכה.

 

בין פרטי נוסטלגיה רבים שנולדו בעקבות מצב כלכלי, נעלי הבד אינן שונות. הן הומצאו לראשונה בשנת 1917 לאחר מלחמת העולם הראשונה, כדי לספק לנשים ולגברים בכל רחבי העולם ובעיקר באירופה ובארצות הברית נעליים זולות בייצור המוני. הן הפכו לאייקון תרבותי לכל דבר לאחר צאת הסרט "הבוגר" וכאשר הביטלס הציגו, בתחילת שנות השישים, מראה משולב של חליפות מחוייטות עם נעלי בד נוחות. הן הפכו במהרה לפריט שייצג את מרד הנעורים של דור ילדי הפרחים בשנות השישים והתקשרו באופן קבוע לעולם הרוקנרול.

 

חברות נעליים מוכרות שעסקו בנעלי הליכה, הרים וספורט שילבו בתוך קולקציות הנעליים שלהם נעלי בד כדי להתאים את עצמן לצורך הגובר של צעירים בכל רחבי העולם להנות מהנוחות ומתחושת הנונשלנטיות שמעניקות נעלי הבד. הן נותרו באופנה באופן קבוע והפכו למוצר מוביל של חברות כמו נעלי טומס (TOMS), נייקי, אולסטאר ונעלי פלדיום. הקסם של נעלי הבד הוא היכולת של המעצבים להתאים אותן לטרנדים המובילים של הרגע בעולם האופנה.

 

דוגמה טובה לכך היא קולקציות נעלי בד 2013 שמתכתבות באופן מובהק עם האופנות הבולטות בעולם הביגוד של הגברים ושל הנשים. אפשר למצוא הקיץ למשל נעלי בד בצבעים זוהרים כמו צהוב זוהר, כתום וורוד. בנוסף, אפשר למצוא היום נעלי בד בהדפסי פסים שחור לבן, טרנד חם מאד בכל קולקציות המעצבים ובחנויות המותגים. לצד הטרנדים האלו, אפשר למצוא מוקסינים או נעליים מבד שמודפסים עליהן הדפסים שונים של בעלי חיים, נקודות, הדפסי חיות ועוד הדפסים מוכרים מקולקציות הביגוד של 2013.

 

פרטי נוסטלגיה: נעלי בד

 

אולי הסוד האמיתי של נעלי הבד הוא היכולת שלהן להשתלב במגוון רחב של אאוטפיטים שונים. כך למשל אפשר ליצור שילוב מעניין בין מראה מחויט ונעלי בד איכותיות שנותנות לכל המראה תחושה יותר קלילה. נעילת נעלי בד לצד שמלה שחורה או מכנסיים מחוייטים תיצור מראה קיצי גם כאשר לובשים פריט רשמי. השידוך האופטימלי של נעלי בד הוא עם ג'ינס אבל אם תבחרו דווקא בשמלת ג'ינס, תוכלו לקבל מראה אביבי ומשמח. גם שמלות פרחוניות משתלבות מצוין עם נעלי בד בגוונים חלקים ופסטליים. גברים יכולים לשלב נעלי בד מכל הסוגים עם מכנסי ברמודה ומכנסי חליפה מחוייטים.