לפני שאנחנו מדברים על הגזרה הנכונה, נצא למסע בין בגדי ים 2013 והטרנדים הבולטים. בין הטרנדים הבולטים ביותר באופנת חוף הים 2013 אפשר למצוא את הטרנד הגיאומטרי, שממשיך ממסלולי התצוגות גם אל עולם בגדי הים. טרנד זה מופיע על בגדי ים שלמים, ביקיני ומשולב גם עם בגדי ים בשני חלקים בעלי גזרה גבוהה בסגנון רטרו. גם הצבעים הזרחניים מגיעים לקולקציות בגדי הים 2013 ואפשר למצוא בגדי ים שלמים ובגזרות ביקיני וגזרת בנדו ללא כתפיות חזיה. טרנד חם נוסף הוא הדפסי חיות שמקבלים פרשנות מונוכרמטית בשחור לבן.

 

גזרות בגדי הים שתמצאו בחנויות

כאמור, הבחירה בגזרה הנכונה והמתאימה חשובה הרבה יותר מבחירת הטרנד הנכון של הרגע. השנה ניתן למצוא הרבה גזרות שמתכתבות עם המודעות לגוף ומאפשרות להסתיר איזורים בעייתיים. גזרה פופולרית מאד היא המנקיני, שילוב בין בגד ים שלם לביקיני, כך שאיזור המותניים מוסתר. גזרה זו מתאימה לבעלת גזרה רזה אבל בטן רופפת, שרוצה להסתיר את הקפלים.

 

גזרה נוספת היא גזרת ה-High Waist, ביקיני עם חלק תחתון גבוה - גזרה שהיא למעשה שחזור רטרו של בגדי הים בשנות החמישים והשישים. בגדי ים High Waist מתאימים לנשים בעלות מותניים צרות וישבן רחב יחסית, כיוון שהן מסתירות ומעבירות את הפוקוס מאיזור הישבן אל איזור הבטן והחזה. הביקיני הנצחי מהווה עוד גזרה פופולרית, שאפשר למצוא בכל הקולקציות הבולטות של קיץ 2013. ביקיני מתאים במיוחד לנשים רזות, חטובות וגבוהות ובעיקר - לנשים בעלות בטחון עצמי גבוה.

 

בגדי ים שלמים - גם מחמיאים וגם אופנתיים

בגד הים השלם סבל במשך שנים ממוניטין רע בקרב נשים רזות בעלות מימדי גוף נורמליים. אלו העדיפו לבחור בביקיני ולחשוף את גופן, במחשבה שלבישת בגדי ים שלמים תגרום להן להרגיש מלאות ולא חטובות. המצב כיום הוא אחר לגמרי. גזרת בגד ים שלם הפכה לטרנד החם של העונה וכל מעצבי בגדי הים מתייחסים אליה בקולקציות שלהם. גזרה זו כבר לא מתאימה רק לנשים אחרי לידה או נשים מלאות שרוצות להסתיר טפח או טפחיים, ואם תשאלו את הגברים - תגלו שמדובר בגזרה עדיפה עליהם, הרבה יותר מבקיני.

 

בגדי ים - המדריך לקיץ הקרוב

 

גם הגברים נהנים

בגזרת הגברים, בגדי הים לא התחדשו מאד, אך אפשר למצוא בחנויות בגדי ים לגברים בגזרות ספידו או ברמודה, לפי הבחירה, במגוון רחב מאד של עיצובים ושילובי צבעים. אחת הגזרות הטרנדיות כיום היא של בגדי ים אירופאיים הכוללת מכנס קצר מעל הברך, בדרך כלל עם עיטור או דוגמה כלשהי. גם מכנסי גלישה, המכסים את רוב איזור הירך והשוק של הגבר הפכו פופולריים בעיקר בעקבות המודעות הרבה יותר של הישראלים לתחום גלישת הגלים. הגברים של היום כבר לא חייבים לבחור בבגד ים כחול או שחור, אלא יכולים להנות מהטרנדים החמים, מהדפסים גיאומטרים על שולי בגד הים ועד לאיזכורים של צבעים זרחניים.

 

לסיכום, המגוון הרחב של בגדי הים בעונת קיץ 2013 מאפשרים לכל אחת ואחד למצוא בדיוק את הגזרה התואמת להם. מחירי בגדי הים יכולים לנוע בין 100 שקלים בממוצע לבגדי ים של המותגים הרגילים ועד לכמה מאות שקלים אצל מעצבי בגדי הים. הדבר החשוב ביותר הוא כנראה לא המחיר, אלא העובדה היכולת להרגיש בנוח בבגד הים שבחרנו, לא רק בקיץ 2013 אלא גם בשנים הבאות.