בשנים האחרונות החלו מעצבים רבים ברחבי העולם להציג לצד הקולקציות העונתיות גם קולקציות ריזורט אופנתיות שמתכתבות עם אופנת הקיץ ומציגות בעיקר בגדים המיועדים לחופשה קיצית או אביבית, בהתאם לעונה. הקולקציות הללו כוללות בדרך כלל בגדי ים וחוף, בגדי חופשות כמו מכנסיים קצרים, שמלות חוף מתנפנפות וגם בגדי גברים. למרות שקולקציות של בגדי חופשה קיימות בשוק האופנה כבר שנים רבות, בשנים האחרונות ישנה התייחסות תקשורתית וסיקור רב יותר של קולקציות הריזורט.

 

אצל רוב המעצבים ההשראה לקולקציות אלו מגיעה ממקומות רבים בעולם אך לרוב מדובר בהתייחסות אופנתית ללוקיישן פופולרי, מהאיים הקאריביים ועד לחופי מונקו ובהתכתבות עם מראה ימי כלשהו - ממראה של איש עסקים נופש על יאכטה או של נערות ברזילאיות על החוף בריו. למרות שהקולקציות האלו יוצאות אל החנויות בדרך כלל בתחילת האביב או הקיץ, כדי לאפשר לרוכשיהן לקנות מלתחות ממותגות לחופשה, הן נשארות בחנויות גם זמן רב לאחר מכן ומשתלבות בהצעות של חנויות המעצבים וחנויות הבגדים במהלך הקיץ, כאופנת קיץ לכל דבר.

 

אז מה מציגות קולקציות הריזורט בשנת 2013? מעצבי העל הציגו בשבועות האחרונות את קולקציות הריזורט שלהם והוכיחו שאין כמעט הבדל בין קולקציות אופנת קיץ 2013 ובין קולקציות אלו. הדפסים גיאומטרים, צבעים כמו מנטה, צהוב, שחור-לבן, נקודות ומנומרים – אלו הם הטרנדים החמים של קולקציית ריזורט 2013 של מעצבים רבים, אך השוני מאופנת הקיץ שהציגו בשבועות האופנה השונים הן הגזרות.

 

הגזרות של קולקציות הריזורט כוללות חליפות מכנסיים - גופייה ומכנס שלושה רבעים, מראה שאפשר למצוא גם בחנויות אופנה רבות בישראל לקראת הקיץ, שמלות קצרות בגזרת סיקסטיז שמאפיינות קולקציות ישראליות רבות שהוצגו בחודשים האחרונים ויצאו לחנויות, שילוב של אקססוריז כמו כובעים, משקפי שמש ותיקי קש שאנחנו מכירים מחנויות האקססוריז וגם נגיעה של אופנת טניס – עם מראה לבן בנגיעות צבע קטנות ועם סניקרס שמגיעים בצבעים לא שגרתיים כמו ורוד זוהר וצהוב זוהר.

 

פריטי האופנה שמוצגים על ידי מעצבי העל בתצוגות האופנה של קולקציות הריזורט הם למעשה פריטי קיץ שמיועדים אולי לחופשה של העשירון העליון, אך למעשה ניתן לרכוש ורסיות זולות יותר של אותם פריטים גם בחנויות רגילות שמוכרות את קולקציות הקיץ השונות.

 

אופנת הריזורט - חופשה אופנתית גם בבית

 

ממכנסי שלושה רבעים דרך שורטס קצרים ועד לשמלות פרחוניות או שמלות מבדים נשפכים, קולקציות הריזורט מאפשרות גם לצרכני אופנה בעלי ממון וגם למי שרוכש את בגדיו בחנויות הקניון הקרוב לביתו להיערך לכל חופשה ולכל בילוי קיצי באמצעות פריטים אופנתיים שונים.

 

לא רק הנשים נהנות מקולקציות הריזורט. הבשורה האמיתית של מעצבים רבים בכל הקשור לבגדי החופשה האלו מגיעה דווקא מקולקציות הגברים. אנחנו מוצאים לעיתים קרובות מכנסי ברמודה עם נגיעות מיוחדות, חולצות מכופתרות בגרסתן הקיצית, ג'קטים מחוייטים שמתאימים לשימוש בקיץ ועוד פריטים רבים שאפשר למצוא גם אצל מעצבי העל וגם בחנויות המותגים. בסופו של דבר, קולקציות הריזורט נותנות השראה גם לנשים וגם לגברים להשקיע מחשבה במלתחה שהם אורזים לחופשה הקרובה - משמלת הערב לליל קיץ חם על החוף ועד לבגדים שתלבשו מעל לבגד הים.