הרבה סיפורים ואגדות שמענו בימי חיינו על מקורו של בד הג'ינס. דנים, בעגה האינטרקונטיננטלית, הגיע מן העיר נים שבצרפת ולכן שמו במחוזותינו de Nimes, מן העיר נים.

 

עם זאת, מספרת האגדה, מכנס הג'ינס הראשון בכלל עוצב ונתפר בג'נובה שבאיטליה לשימושו של הצי המקומי, מפני שהיה המכנס המושלם עבור אנשי הצי. למען האמת אנחנו לא מופתעים, כי האיטלקים באמת ובזכות הרוויחו את התואר "המתלבשים הטובים ביותר בעולם", עם חריגות כמובן לכאן או לשם, אבל בגדול באמת מדובר בעם עם ד.נ.א אופנתי משובח.

 

ככה וככה שנים מאוחר יותר, לקראת סוף המאה ה-19, מגיע היהודי הטוב לוי שטראוס לצפון אמריקה, ומביא איתו את הבד הנוח הזה, שמהר מאוד הופך לסמלה של שכבת פועלים, קורי מכרות ואנשי עבודת כפיים. הם לובשים מכנסי ג'ינס, חולצות ג'ינס וסרבלים, ובונים את אמריקה. לא פלא שטוטאל לוק דנים מזוהה כל כך עם התרבות המערבית. הסטייל דאז אומנם רחוק שנות אור מהקטלוג שבדיוק דפדפנו בו, אבל אנחנו כן רואים את הקסם שבפריט עם היסטוריה שלמה, שמתעדכן אל תוך המלתחות שלנו ומלווה אותנו על בסיס יומיומי כמעט אל מצב צבירה משרדי. 

 

הדנים, כמו אז גם עכשיו, הוא אחד המאפיינים הכי גדולים של ז'אנר הקז'ואל אם לא ה. הוא הפריט הזה שאתם שולפים מהארון בלי לחשוב פעמיים לפני שאתם יוצאים לעבודה. ויש לו חברה טובה שנתפרת מאותו הבד ובגזרה מחוייטת. בערגה אנחנו נזכרים בחולצת הג'ינס בגזרה המושלמת ביותר בעולם שקנינו בסייל כיפי בחנות הדגל של ליווי'ס בברלין. היא חיכתה לנו על הקולב, ועוד לפני שידענו על ההנחה המפנקת כבר התאהבנו בה והחלטנו שהיא חוזרת איתנו הביתה.

 

אנחנו מאלה שחושבים שלהתלבש טוב זה חשוב, אבל לא מסכימים שזה יעלה לנו לראש מבחינת התקציב. זאת אומרת שהכיף הגדול שבלעדכן את המלתחה שלנו נשאר הרגל בריא ולא עובר צד למדינת הפזרנות. אנחנו רואים לנכון להזכיר את זה כי ראינו תגיות מחיר בן ארבע ספרות על חולצת ג'ינס מכופתרת. אחרי שהבנו שלא נשכחה נקודה אחרי האפס הראשון, חשבנו שזה נורא מעליב את כל ההסיטוריה של הדנים, ובכלל עושה צחוק מהעבודה.

 

למצוא איזשהו אמצע מספק בין מראה יומיומי למראה לבוש יותר היא משימה מאתגרת, במיוחד לגברים, וזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים בחולצות ג'ינס. הגזרה שלהן מחוייטת אבל הבד ומידת השטיפה שלו זורקים קצת גראנג' אל תוך התרכובת, ומה שמתקבל הוא מראה מהודק אבל מגניב. איך עושים את זה פשוט וקל:

 

הדרך הכי טובה ללבוש את חולצת הדנים, היא מעל מכנסי דנים, מכופתרת בנונשלאנט מעל טי לבנה. אתם רוצים חולצה מבד דק יחסית, וגמיש, בעלת כמות מינימלית וסבירה של אקשן שקורה עליה. חולצה שהיא גם משופשפת וגם עתירה בכיסי דש, ניטים ורקמה מאחור זה אולי מגניב באיזושהי פלנטה בקוסמוס, אבל כאן על כוכב הלכת ארץ זה לא עובר. 

 

חולצה כחולה והיא עולה

 

שימו לב לשילוב הגוונים. מכנסי ג'ינס בגוון כחול כהה או אפילו אפור ישתלבו יפה עם חולצת ג'ינס בגוונים בהירים יותר. כל המראה הזה יעבוד טוב עם מגף חום, שלא לומר נעליים אלגנטיות ממש. גם ההיפך עושה הגיון. חולצה כהה מעל מכנסיים בגוון בהיר יותר ועד למחוזות הצבע הלבן יעבדו טוב יחד. הלוק הזה מתאים לנו יותר לסניקרס או אפילו סנדלים כי יש בו משהו מאווירת החופשה הקיצית...

 

ברור שמדובר כאן בפריט יוניסקס מובהק. הוא בוהמייני וקליל ומאוד פשוט כשלעצמו. אנחנו לא נזכיר שמות אבל יש מי שיגידו שדנים הוא פשוט מדי ולכן הלובשים אותו מוזמנים להמתין בחוץ. למרות אהבתנו האינסופית לדנים אנחנו נוטים להסכים, וחושבים שגם כאן השדרוג טמון באיבזור. אתם יודעים מה לעשות!