אופנת האביב של שנת 2013 היא אקלקטית ממש כמו שעולם האופנה צריך להיות. מהשפעה יפנית שבאה לידי ביטוי בשמלות פרחוניות חגורות היטב בסגנון קימונו כמו שהציגו "אטרו" על המסלול ועד להדפסים הגיאומטרים שמשתדכים עם השראת הסיקסטיז אצל לואי ויטון ומוסקינו. יותר מכל, בולטות בחירות צבעי האביב 2013 שבאות לידי ביטוי בקולקציות רבות. נדמה שכל מעצב בחר לעצמו לצבע בולט מסוים ושילב אותו דווקא עם הלבן – אחד הצבעים המרתקים של אביב 2013.

 

אביב פרחוני: האביב הזה זכה למחווה אביבית ממש כמו שמתבקשת על מסלולי התצוגות, עם שמלות פרחוניות במגוון צבעים ששודכו בעדינות לחגורות דקיקות. בדי שיפון עדינים, כותנה דקיקה ומשי יוצרים תנועה בטרנד זה של אופנת האביב והופכים אותו לאחד הטרנדים השולטים גם אצל מעצבי העל וגם ברשתות האופנה הרגילות.

 

לבן אביבי: הלבן ניבט מכל פינה על מסלולי התצוגות של אופנת האביב. ממראה נקי בשמלת ראפלס של קלואי ועד לפסים הגיאומטרים בשחור ולבן של ג'ונתן סונדרס. הלבן שולב עם צבעים חזקים כמו שחור, צהוב ואדום ובעיקר בתוך הדפסים גיאומטרים כצבע מרגיע, למשל בשילוב עם הצהובים והירוקים של שמלות הסיקסטיז מבית לואי ויטון. מעצבים אחרים בחרו לקחת את הלבן ולהפוך אותו לצבע השולט בקולקציות פרטי הלבוש של האביב הקרוב. חולצת סירה של סטלה מקרטני היוותה יצירת אמנות במשחק לבנים של שקוף ואטום ואצל מתיו וויליאמסון שולבו חולצות חסרות צווארון בצבע לבן – אחד הטרנדים החמים ביותר באביב זה, מתחת לחליפות המכנסיים הטרנדיות גם הן.

 

הירוק הנכון: הצבע השולט ביותר באביב 2013 הוא האמרלד. הצבע הירוק העמוק הופיע גם על מסלול התצוגות בשילוב עם טונים לבנים ורגועים יותר, בהדפסים גיאומטרים וכמראה טוטאל לוק של שמלת ערב וגם שלט על השטיח האדום בטקס פרסי גלובוס הזהב האחרון, לצד הלבן, הצהוב והאדום.

 

אביב 2013: הטרנדים והצבעים שאתם חייבים בארון 

 

לצד הצבעים האלו, השחור משתלב כמעט בכל קולקציה באופן קבוע. אלכסנדר וונג הפך אותו למעניין יותר כששילב בתצוגת אביב/קיץ 2013 שלו כובעי קסקט, שיהפכו כנראה לאחד הטרנדים החמים של העונה, בצבע שחור מטאלי. כך עשה גם בית האופנה של צ'דוויק בל.

 

דרך טובה להיות טרנדיים ולשלב קצת צבעים אחרים במראה האביבי שלנו היא לבחור אביזרים נכונים. האביזר של הרגע הוא הצמיד. צמיד גדול, צבעוני, מעוטר בחרוזים גדולים ובולטים, בהדפסים על פלסטיק או באבני חן (למי שיכולה להרשות זאת לעצמה) משתלב נהדר גם במראה יומיומי וגם במראה ערב. מעצבי העל לא חסכו גם על האביזרים הטכנולוגיים שלנו ובחרו לשלב בקולקציות האקססוריז שלהם הרבה מאד תיקי מעטפה – פולדרים – בצבעי העונה. תיקים אלו הפכו לאביזר אופנתי שעוטף את האייפדים והלאפטופים שלנו.